آخرین اخبار

9. خرداد 1394 - 17:57   |   کد مطلب: 27905

images

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از صدور 1200 گواهی آموزشی برای هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد.

به گزارش آواسیدجمال،شایگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه در هفته صنایع‌‌ دستی از صنعتگران برتر اسدآباد تجلیل می‌شود، اظهار کرد: در این هفته از پنج صنعتگر برگزیده صنایع‌دستی این شهرستان تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جنگ شادی و اجرای موسیقی محلی این شهرستان خاطرنشان کرد: ورک‌شاپ ساخت سازهای سنتی نیز در طول هفته صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد با بیان اینکه در حال حاضر سراجی سنتی و گلیم‌بافی در اسدآباد فعال است، بیان کرد: کارگاه‌های فعال در این دو رشته اکنون خانگی هستند و بازار آنها نیز محدود به داخل شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه دو رشته سبدبافی و گبه‌بافی در این شهرستان منسوخ شده است، یادآور شد: در سال 94 به دنبال آموزش و احیای این رشته‌ها در روستاهای اسدآباد هستیم.

شایگان با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و 200 گواهی آموزشی برای هنرجویان و هنرمندان صادر شده است، اظهار کرد: از این میزان گواهی، 37 درصد برای هنرمندان شهری و 63 درصد برای روستاییان صادر شده است.

وی با بیان اینکه 110 نفر از هنرمندان این شهرستان بیمه هستند، بیان کرد: فعلاً برنامه‌ای برای بیمه هنرمندان وجود ندارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد در پایان خاطرنشان کرد: در سال 92 عبدالله عبدی یکی از صنعتگران اسدآباد در رشته ساخت ساز سنتی موفق به دریافت نشان ملی صنایع‌دستی شد.

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal