آخرین اخبار

12. خرداد 1394 - 11:40   |   کد مطلب: 27912

قائم مقاوم وزير جهاد کشاورزي در امور مجلس با اشاره به سياستهاي اين وزارتخانه در توسعه آبياري هاي نوين گفت: در بودجه امسال 12 هزار ميليارد ريال اعتبار براي آبياري نوين در نظر گرفته شده است.

به گزارش آواسیدجمال،خليل آقايي در بازديد از ظرفيتهاي کشاورزي شهرستان اسدآباد  افزود: اميدواريم بتوانيم از اين مبلغ تخصيص خوبي بگيريم و به بخش کشاورزي تزريق کنيم.

وي با اشاره به مشکلات ناشي از خشکسالي و سرمازدگي در بخش کشاورزي گفت: با وجود بدهي وزارتخانه به پيمانکاران آبياري تحت فشار، خواستار شتاب در اجراي اين طرحها هستيم زيرا در شرايط کنوني مديريت مصرف آب يکي از اولويتهاي کشور است .

آقاي با بيان اينکه سال گذشته 13 هزار ميليارد ريال براي آبياري نوين اعتبار در نظر گرفته شده بود تصريح کرد: 50 درصد از اين اعتبار تخصيص يافت اما با اين وجود پنج هزار ميليارد ريال بيش از اعتبار مصوب در اين زمينه هزينه شده است.

وي با تاکيد بر تجهيز باغات به سامانه آبياري قطره اي گفت: وزارت جهاد کشاورزي هيچ محدوديتي براي کمک به اجراي اين طرح ندارد.

قائم مقام وزير جهادکشاورزي با بيان اينکه مشکلات مالي فراواني در بخش تامين اعتبار وجود دارد خاطرنشان کرد: دست همه استانها را باز گذاشته ايم تا هر چقدر که توان فني و مهندسي براي اجراي طرح آبياري تحت فشار دارند به کار بگيرند و کشاورزان نيز مي توانند از يارانه 85 درصدي که دولت پرداخت مي کند استفاده کنند.

وي با اشاره به وضعيت باغات روستاي چنار سفلي اسدآباد گفت: اجراي آبياري قطره اي در باغات اين روستا ضروري است و با همکاري فرمانداري و جهادکشاورزي و مشارکت اهالي اين طرح تا دوماه آينده به مرحله اجرا درخواهد آمد و مبنا و الگويي براي ديگر مناطق و باغات دره اي کشور خواهد شد.

آقايي همچنين با اشاره به خسارت سنگين سرمازدگي در بسياري از نقاط کشور گفت: از لحاظ قانوني مسووليت با وزارت کشور است و فرمانداريها بايد مراتب را براي پيگيري گزارش کنند اما وزارت جهادکشاورزي نيز بعنوان حامي اين بخش در ستاد حوادث غير مترقبه عضو است و با حساسيت مشکل را دنبال مي کند.

لازم بذکراست در این بازدیداکيپي متشکل از قائم مقام وزارت جهاد کشاورزي در امور مجلس شوراي اسلامي و معاون امور باغباني ، مديرکل جهاد کشاورزي استان همدان براي بازديد و کارشناسي مزارع سرما زده در شهرستان اسدآباد حضور يافتند.(ايرنا)

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal