آخرین اخبار

5. مرداد 1394 - 17:39   |   کد مطلب: 27953
امام جمعه اسدآباد گفت: خطبه های نماز جمعه، یک امر آموزنده و کارساز در جامعه اسلامی است که به عنوان یک لقمه سیاسی و فرهنگی آماده برای رشد و تعالی افکار جوانان می‌تواند اثربخش باشد.

به گزارش آوای سیدجمال،  شاید بارها این جمله را شنیده باشید که «نماز ستون دین است» و به عنوان فریضه الهی در اسلام بر آن تأکید زیادی شده است.

آنجا که خداوند در آیاتی از سوره طه به حضرت موسی(ع) می‌فرماید: «نماز را برای اینکه به یاد من باشی بر پا دار»، باید این تکلیف الهی که امری واجب است، به خوبی ادا شود.
یکی از نمازهای واجبی که در تاریخ اسلام در گذشته بر آن تأکید و سفارش شده، نماز جمعه است و به اعتقاد تاریخ‌نگاران ، اسعدبن زراره نخستیم اقامه کننده نماز جمعه در اسلام است.
وی قبل از هجرت در محلی واقع در حوالی مدینه با همراهی 40 نفر از اطرافیان این مهم را انجام داد.
پیش زمینه‌های این کار با همکاری مسلمانان که اذعان داشتند، یهود و نصارا روزی از هفته را برای اجتماع در اختیار دارند، پس مسلمانان نیز باید روزی را انتخاب کنند، به سراغ اسعدبن زراره رفته و وی را که یکی از بزرگان مدینه بود، برای این کار در نظر گرفتند.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نیز نماز جمعه به عنوان مراسمی اجتماعی و مذهبی برای اولین‌بار در سال 1358 همزمان با سوم ماه مبارك رمضان سال 1399 قمری در روز جمعه پنجم مردادماه با حضور چند میلیونی ملت ایران در دانشگاه تهران برگزار شد.
این نماز با شروع دو خطبه عبادی و سیاسی، به عنوان یکی از مظاهر اصلی وحدت، شکوه و عظمت مسلمانان و اسلام به شمار می‌رود.
این مراسم نماز جمعه با اجتماع عظیم مردم در شهرستان اسدآباد نیز همزمان با سراسر کشور در روزهای جمعه برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد هفتمین امام جمعه شهر اسدآباد است که نزدیک به چهار سال از خدمت خود را در این شهر می‌گذراند.
در این زمینه گفت‌وگویی با ایشان داشتیم.
امام جمعه اسدآباد در ابتدای سخنان خود به برپایی اولین نماز جمعه کشور در سال 58 به امامت آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه یکی از برکات خوب انقلاب اسلامی است که با گذشت 36 از عمر پر برکت این انقلاب هنوز پا برجا است.
حجت الاسلام سی موسی حسینی‌مجد با اشاره به اینکه 830 نماز جمعه در سطح کشور در روزهای جمعه برگزار می‌شود، تصریح کرد: این سنگر و تریبون نماز جمعه آنقدر مقدس است که یک سوره به نام جمعه در کتاب الهی نازل شده است.
وی با اشاره به آیه ای در قرآن کریم به نام جمعه، گفت: این مهم یکی از ویژگی‌های بازر نماز جمعه است و خداوند می‌فرماید با برپایی نماز جمعه کار و تلاش را رها کرده و یاد خدا را در دل زنده کنید.
امام جمعه اسدآباد تریبون نماز جمعه را دشمن شکن خواند و گفت: این نماز وحدت و انسجام مسلمانان را دو چندان می‌کند که همین امر موجب ترس و واهمه دشمنان شده است.
وی با اشاره به اینکه نماز جمعه، امام جمعه و نهاد نماز جمعه در واقع ارتباط دهنده بین مردم و مسئولان هستند، گفت: با این وجود باید همه مسئولان کشور اعم از سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه و همه مردم قدر این تربیون نماز جمعه را بدانند.
حسینی‌مجد همچنین امام جمعه و نماز جمعه را پشتیبان واقعی امور مردم و مسئولان دانست و گفت: این تریبون در بالا بردن سطح فرهنگ جامعه، بصیرت بخشی به جوانان، دادن روحیه تعامل و همبستگی، اتحاد و برادری در جامعه اهمیت زیادی دارد.
وی خاطرنشان کرد: نهاد نماز جمعه در اعزام نیروهای مسلح به جبهه‌های جنگ، جمع‌آو‌ری کمک مردمی در دفاع مقدس، خاموش کردن فتنه های سال 78 و 88 و برپایی راهپیمایی مختلفی از جمله یوم الله 22 بهمن، 13 آبان و روز قدس پیش گام  بوده است.
امام جمعه اسدآباد نماز جمعه را عید مؤمنین خواند و بر حضور مردم در این مراسم عبادی و سیاسی و مذهبی تأکید کرد.
وی با بیان اینکه خطبه های نماز جمعه یک امر آموزنده و کارساز در جامعه اسلامی است، گفت: این خطبه‌ها به عنوان یک لقمه سیاسی و فرهنگی آماده برای رشد و تعالی افکار عمومی به خصوص برای جوانان است.
حسینی‌مجد از پدران و مادران، فرهنگیان، دانشگاهیان که دلسوز جامعه، فرزندان و دانش آموزان و دانشجویان هستند، خواست درامر تشویق جوانان به شرکت در نماز جمعه اقدام کنند.
وی به استقبال مردم در نمازجمعه در شهر اسدآباد اسداباد اشاره کرد و گفت: استقبال مردم در نماز جمعه خوب است اما در ایام ماه مبارک رمضان بی نظیر است.
امام جمعه اسدآباد استقبال خوب مردم در ماه مبارک رمضان از نماز جمعه را یکی از برکات خوب  این ماه خواند و گفت: عبادت و بندگی و عرق دینی مردم موجب می‌شود که در این ماه بیشتر به نماز جمعه روی آورند.
وی به کاهش آثار جرم و جنایات در جامعه در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این ماه که به این خوبی بندگی می‌کنیم و خدا را از یاد نمی‌بریم و دست از گناه برداشته‌ایم چرا فقط خوبی‌ها در این ماه جلوه کند.
حسینی‌مجد با اشاره به اینکه بیشتر مسئولان ادارات و نهادهای دولتی ساکن اسدآباد نیستند، گفت: از این مسئولان گله‌ای ندارم که در نماز جمعه حضور ندارند اما عموم مردم از آنان توقع دارند که در کنار آنان در نماز جمعه و مراسماتی مانند آن حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم که در حد امکان ولو ماهی کی یا دوبار در بین مردم حضور پیدا کنند که مایه دلگرمی مردم شود.
امام جمعه اسدآباد در پایان سخنان خود با اشاره به پراکندگی جمعیت اسدآباد در چند شهرک از شورای شهر و شهرداری خواست برای رفاه حال نمازگزان سرویس ایاب و ذهاب را آماده کنند.
وی بر حضور بسیجیان پایگاه‌های مقاومت، دانشگاهیان، دانشجویان و دانش‌آموزان تأکید کرد.
انتهای پیام/پ

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal