آخرین اخبار

7. مرداد 1394 - 22:50   |   کد مطلب: 27957
فرماندار اسدآباد گفت: مراکز فني و حرفه‌اي مي‌توانند با آموزش مهارت‌هاي تخصصي کمبود تکنسين در جامعه را جبران کنند

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از فارس، مسعود بکائي در بازديد از مراکز فني و حرفه‌اي اسدآباد با اشاره به هفته کارآفريني و آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي، اظهار کرد: هدف از اين بازديد، به مناسبت گراميداشت اين روز و بررسي مشکلات مراکز فني و حرفه‌اي بوده است.

وي با بيان اينکه چند مرکز آموزشي در زمينه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در سطح شهر به فعاليت مي‌پردازند، افزود: اين مراکز با هدف مهارت‌آموزي خواهران و برادران فعال شده‌اند.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اينکه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در راستاي مهارت‌آموزي‌ افراد مختلف جامعه است، تصريح کرد: کارآموزي که در زمينه‌ فعاليتي مهارت کسب کند، مي‌تواند در ايجاد اشتغال و درآمدزايي براي خود اقدام کند.

وي با بيان اينکه آموزش در سطح مهندسي در مؤسسات آموزش عالي، يکي از مشکلات اصلي در سطح کشور است، افزود: اتصال بين مهندسي و نيروي کار که تکنسين‌ها هستند، حلقه مفقوده‌اي است که مؤسسات آموزش عالي فاقد اين کارايي است.

بکائي ادامه داد: سازمان فني و حرفه‌اي مي‌تواند مرکزي براي تربيت مهارت‌آموزاني باشد که حلقه بين مهندسي و نيروي کار يعني تکنسين‌ها را کامل کند.

وي گفت: به ازاي هر نفر مهندسي که از دانشگاه فارغ‌ا‌‌‌لتحصيل مي‌شود، بايد 12 تا 16 نفر تکنسين داشته باشيم که زير نظر مهندسان در مؤسسات صنعتي و حرفه‌اي فعاليت کنند.

فرماندار اسدآباد يادآور شد: با توجه به کمبود تکنسين‌ها در سطح کشور مراکز فني و حرفه‌اي مي‌توانند با آموزش مهارت‌هاي تخصصي اين کمبودها را جبران کنند.

وي افزود: آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي فرصتي مناسبي است تا سطح آموزش کارگران ساده را به حرفه‌اي ارتقاء دهيم.

بکائي خاطرنشان کرد: هر کارآموزي که از سازمان فني و حرفه‌ا‌ي مهارتي را مي‌آموزد، نبايد حتما خود کارآفرين باشد، بلکه بايد با سرمايه‌گذاري‌هاي کلان در مکان سرمايه‌گذاري شده به فعاليت بپردازد.

وي افزود: ضرورتي ندارد هر کارآموز آموزش ديده تسهيلاتي را بگيرد و خود يک کارگاه ايجاد کند، چراکه در اين صورت وجود کارگاه يک نفره امکان توسعه و درآمد لازم را نخواهد داشت.

فرماندار اسدآباد اظهار کرد: نياز به سرمايه‌گذاري افرادي داريم که اين کارآموزان را به کار بگيرند.

وي از کارآموزان خواست در صورتي که سرمايه‌ کمي در اختيار دارند، به صورت گروهي و با ايجاد شرکت تعاوني براي خود شغل ايجاد کنند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal