آخرین اخبار

16. مرداد 1394 - 10:35   |   کد مطلب: 28065
یادواره‌ای برای پدر شهیدم برگزار نکردند
گلایه فرزند شهید پهلوان شعبانی از ادارات ورزش و بنیاد شهید
یادواره‌ای برای تنها شهید نامی اسدآبادبرگزارنکردند!
فرزند شهید پهلوان ابراهیم شعبانی هدف خود را از فعالیت در ورزش پهلوانی، زنده نگه‌داشتن نام پدرش خواند و گفت: ادارات بنیاد شهید و ورزش و جوانان حتی یک یادواره برای تنها شهید پهلوان نامی اسدآباد برگزار نکرده‎اند.

به گزارش آوای سیدجمال، مهدی شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگارما اظهار کرد: ورزش پهلوانی یکی از میراث‌های فرهنگی ما ایرانیان است که با صفاتی چون پاکی، ایثار، فداکاری و پهلوان‌منشی همراه است.

وی با بیان اینکه پدرم شهید ابراهیم شعبانی یکی از پهلوانان بزرگ و نامی در کشور است، افزود: پدرم علاقه خاصی به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای داشت و من نیز در کودکی شاهد شوق و ذوق ایشان برای ورود به زورخانه بودم.

فرزند پهلوان شهید ابراهیم شعبانی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد پدر شهیدش را مهمان‌نوازی از ورزشکاران دیگر شهرها دانست و گفت: پدرم با سفر به دیگر شهرها با ورزشکاران بسیاری آشنا می‌شد و آن‌ها را به دیار خود دعوت می‌کرد و حتی در زورخانه با آنان به ورزش می‌پرداخت.

وی ادامه داد: پدرم در رشته پهلوانی بی‌نظیر بود و با هزینه شخصی موجب اشاعه و ترویج این ورزش مقدس در بین جوانان آن زمان اسدآباد شد.

شعبانی با بیان اینکه از همان دوران کودکی علاقه‌ام به ورزش زورخانه‌ای داشتم و با قرار گرفتن بر دوش پدرم وارد گود مقدس زورخانه شدم، تصریح کرد: امروز با وجود مشکلات زیاد زندگی تنها هدف و انگیزه‌ام در انجام ورزش پهلوانی زنده نگه‌داشتن نام پدرم است.

وی با اشاره به وضعیت ورزش زورخانه در اسدآباد، گفت: متأسفانه چنددستگی بین ورزشکاران این رشته مقدس لطمه بزرگی را به این ورزش و جامعه ورزشکار زده که نیاز به ایجاد وحدت و همبستگی بین آنان است.

این فرزند شهید با بیان اینکه داشتن مرام و اخلاق انسانی در ورزش پهلوانی از اولویت‌های این رشته ورزشی است، در ادامه به مشکلات مالی زورخانه اشاره کرد و افزود: متأسفانه مسئولان اداره ورزش و جوانان این رشته را جدای از دیگر رشته‌ها می‌بینند و تاکنون به آن اهمیتی نداده‌اند.

وی به مظلومیت رشته پهلوانی و ورزشکاران این رشته در اسدآباد اشاره کرد و گفت: با وجود کسب موفقیت‌ها و مقام‌های قهرمانی مختلف در این رشته، متأسفانه بهایی به ورزشکاران این رشته در اسدآباد داده نشده است.

وی با اشاره به وجود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، بیان داشت: یکی از راهکارهای مبارزه با این معضلات توجه به ورزش است که متأسفانه در اسدآباد به ورزش آن گونه که باید؛ پرداخته نشده است.

این فرزند شهید در ادامه سخنان خود به عدم توجه بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام پدر شهیدش اشاره کرد و گفت: این بنیاد تاکنون برای بزرگداشت پدر شهیدم گامی بر نداشته است، دریغ از برگزاری یک یادواره.

وی یادآور شد: تاکنون سه یادواره با هزینه خودمان برگزار کردیم و حدود دو سال است که برگزاری یک یادواره هم برای این شهید پهلوان مغفول مانده است.

شهید پهلوان ابراهیم شعبانی متولد سال 1333 است که با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان نیروی مردمی در قسمت سنگرسازان بی‌سنگر به عنوان راننده در نخستین روز زمستان 65 عازم جزیره مجنون شد و دیری نپایید که بعد از دو هفته در 15 دی ماه همان سال به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع:فارس

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal