آخرین اخبار

23. مرداد 1394 - 5:53   |   کد مطلب: 28179
از حفر چاه جدیدی در شهر اسدآباد خبر داد و گفت: این چاه با تولید آب به میزان 20 لیتر در ثانیه آب تولید تا چند روز دیگر وارد شبکه آبرسانی خواهد شد و مشکل آب اسدآباد حل می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، همه ساله با آغاز فصل تابستان مشکل قطعی آب در برخی از شهرها و روستاها یک مسئله عادی است که این روزها مردم شهر اسدآباد نیز با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
البته در برخی از روزها قطعی آب از ساعات پایانی شب آغاز میشود و با صدا درآمدن زنگ ساعت 24 شب، نفس های آب در لوله‌های آب منازل مسکونی به تپش در می آید تا صبح به خود آب نمی بیند.
ساکنان برخی از مناطق شهر نیز ادعا دارند که ساعات بیشتری از روز آب قطع می‌شود و حتی قطره ای آب به چشم نمی بینند.
قطعی آب در شهرک‌های چون سیداحمد، شهرداری، مشاغل و جانبازان که آپارتمان و ساختمان‌های بلند در آن سر به فلک کشیده بیشتر است و ساکنان این شهرک‌ها می‌گویند که در طبقات سوم به بالا فشار آب کمتر است و در طبقات آخر دیگر از آب خبری نیست.
در این زمینه فرماندار اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما به وجود هفت چاه عمیق برای تأمین آب شرب در شهر اسدآباد اشاره و اظهار می‌کند: البته آب  یکی از این چاه‌ها اخیرا" گل‌آلود بوده و از مدار تأمین آب خارج شده است.
مسعود بکائی از حفر چاه جدیدی در شهر اسدآباد خبر داده و گفته است: این چاه در حال تجهیز است و تا چند روز دیگر وارد شبکه آبرسانی خواهد شد و 20 لیتر در ثانیه آب تولید خواهد کرد.
وی با بیان اینکه 130 کیلومتر شبکه آبرسانی شهری در سطح شهر اسدآباد وجود دارد، افزود: از این میزان بیش از 30 درصد این شبکه دچار پوسیدگی و فرسوده شده است که همین فرسودگی شبکه موجب افزایش پرت آب در شبانه‌روز می‌شود.
فرماندار اسدآباد با بیان اینکه در برخی از نقاط شهر به دلیلی اینکه مخازن آب در بالا دست نیستند، فشار آب کم است، افزود: این مهم در شهرک‌های سیداحمد، فرهنگیان و شهرداری بیشتر نمود دارد.
وی با بیان اینکه برای تأمین فشار آب در برخی از نقاطی که با مشکل مواجه هستند، دستگاه فشارشکن نصب شده است، گفت: با وجود این دستگاه فشار آب در نقاطی که آب زیاد است، کنترل و به دیگر نقاطی که دچار مشکل هستند، هدایت می‌شود.
بکائی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهر ی در چند نقطه از شهر اصلاح مسیر شبکه آبرسانی داشتند، افزود: از جمله این مسیرها شهرک سیداحمد است که 500 متر اصلاح شبکه انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته مشکل آب در شهر اسدآباد وجود نداشته است، گفت:در نقاطی که از شهر سیستم لوله کشی آب شهری در اختیار شهرداری بوده و بدون طرح و نقشه و مهندسی آب کارها انجام شده و حتی در برخی از نقاط فلکه قطع و وصل  آب وجود ندارد.
فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه در برخی از نقاط نقشه سیستم لوله‌کشی آب در دسترس نیست، گفت: بدون برنامه شبکه آب را در نقاط مختلف به مشترکین داده‌اند و همین امرمشکل‌ساز شده است.
وی توسعه شهر را یکی از مشکلات دیگر در تأمین آب شرب دانست و گفت: با وجود تذکراتی که داده شده بود اما توسعه شهر به سمت مناطق کوهپایه ای و ارتفاعات که بالاتر از مخازن آب شهری بود شده است و حتی مجتمع‌های آپارتمانی تا هفت طبقه احداث شده و نظارتی روی آنها نبوده است.
بکائی افزود: سیستم تأمین فشار آب برای تأسیسات آپارتمان‌های منطقه رعایت نشده است و خانواده‌های که در طبقات سوم به بالا ساکن هستند، دچار کم فشاری آب هستند.
وی با اشاره به اینکه هنوز اعتبارات سال جاری تخصیص داده نشده است، افزود: بخشی از این کارهای انجام شده در بخش آب به صورت نسیه انجام شده که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مشکل آب شهری نیز حل شود.
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal