آخرین اخبار

23. مرداد 1394 - 10:24   |   کد مطلب: 28187
به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن؛
همایش تجلیل از آزادگان در همدان برگزار شد
همایش بزرگداشت آزادگان استان همدان با حضور جانشین رئیس بسیج مستضعفن کشور و هزار تن از آزادگان و مسئولان استانی در سالن همایش های دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار شد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از تسنیم، همزمان با 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی همایش تجلیل از هزار و 39 نفر از آزادگان استان همدان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

 در این همایش جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: اسرا شهدای زنده انقلاب اسلامی هستند و در این میان شهدا و آزادگانی همچون شهید ابوترابی الگویی بی بدیل از استقامت و مجاهدت در برابر ظلم برای همگان است.

سردار علی فضلی اظهار داشت: در 26 مرداد سال 69 اسرای ما پس از تحمل مشقت‌های فراوان به کشور بازگشتند و مورد استقبال بی‌سابقه و کم‌نظیر مردم ایران در اقصی نقاط کشور اسلامی قرار گرفتند.

فضلی گفت: ملت غیور ایران در سال روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در استقبال از این عزیزان حماسه ای بزرگ آفریدند که برای همیشه تاریخ در اذهان باقی می‌ماند.

 وی تصریح کرد: ایثارگران و آزادگان در زندان‌های مخوف بعثی مرارت‌های بسیاری کشیدند و امروز تجلیل و تقدیر از این عزیزان باید به صورت یک وظیفه برای همه مسئولان باشد.

فضلی تأکید کرد: امروز بسیاری از آزادگان در خط مقدم خدمت رسانی به مردم و در امور اداری کشور صاحب نظر هستند و باید قدر این عزیزان را بدانیم و در خدمت رسانی به آنها پیشگام باشیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز در این همایش گفت: استان همدان 8 هزار شهید، 17 هزار جانباز و هزارو 39 آزاده تقدم نظام و انقلاب کرده است.

 ناصر عارف افزود: ایثارگران و آزادگان افتخار میهن اسلامی ما هستند و امروز خدمت رسانی به این عزیزان سبب افتخار است.

وی اظهار داشت: آنچه که امروز مایه افتخار ملت ایران است مجاهدت شهدا، جانبازان و آزادگانی است که از جان و مال خود گذشتند تا عزت و سربلندی را برای کشور به ارمغان بیاورند.

سید جعفر دعوتی آزاده اردوگاه تکریت نیز در این همایش اظهار گفت: 26 مرداد سال 65 یاد آور پیروزی بزرگی برای ملت ایران است چرا که در این روز اسرای ما پس از تحمل سالها مشقت به میهن اسلامی بازگشتند و این برای مردم بسیار شادی آفرین بود.

وی افزود: امروز بسیاری از آزادگان از انجام مصاحبه و بیان خاطرات به خاطر حجب و حیای خود امتناع می‌کنند اما اینان دین بزرگی بر گردن ما دارند.

دعوتی اظهار داشت: اگر از آزادگان بخواهیم سخت ترین روز اسارت خود را بیان کنند همه آنها به اتفاق نظر روز رحلت امام راحل را سخت ترین روز اسارت خود می‌دانند چرا که همه آزادگان همچون شهدا و جانبازان خود را پیرو خط امام خمینی (ره) دانسته و انس و الفتی وصف ناشدنی با ایشان داشتند.

در این همایش از امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی که 59 ماه در اسارت بوده و صاحب دو اثر در حوزه دفاع مقدس است تجلیل شد، ضمن اینکه خجسته هدیه خود را به پدر شهید مهدی الیاسی که در زندان مخوف رژیم بعثی به شهادت رسیده بود اهدا کرد.

به گزارش تسنیم، جلال پور الاجل صاحب 30 مقاله ISI،  محمد سیف آزاده نهاوندی دارای 17 ماه اسارت و دارنده مقام نخست رشته ورزش باستانی در کشور، حجت الاسلام احمد فراهانی از ملایر، مدیر اردوگاه مبارزان که مدت 47 ماه اسارت را در زندان‌های رژیم بعثی تحمل کرد و حیدر مهدی زاده، کار آفرین نمونه استان در چندین دوره در حوزه کشاورزی از شهرستان رزن مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal