آخرین اخبار

30. مرداد 1394 - 11:29   |   کد مطلب: 28334
امام جمعه اسدآباد یکی از دغدغه‌های اصلی خود را امور فرهنگی دانست و گفت: در همین راستا نماز وحدت در سطح مساجد محلات اسدآباد را برپا کردیم.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام سید موسی حسینی‌ مجد دیشب گذتشه در سمینار ائمه جمعه استان همدان که با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در اسدآباد برگزار شد، به ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های خود در شهرستان اسدآباد پرداخت.
وی با بیان اینکه شهرستان 107 هزار نفر جمعیت دارد، افزود: از این میزان 60 هزار نفر در شهر اسدآباد ساکن هستند و با توجه به این جمعیت نیاز مبرم به انجام امور فرهنگی است.
امام جمعه اسدآباد یکی از دغدغه‌های اصلی خود را امور فرهنگی دانست و گفت: در همین راستا جشن بزرگی در روز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) برگزار کردیم که در استان بی نظیر بوده است.
وی از برگزاری نماز وحدت در سطح مساجد محلات اسدآباد خبر داد و گفت: تمام دستگاههای اداری دولی به همراهی مردم در این نماز که روزهای دوشنبه به وقت نماز ظهر و عصر برگزار می شود، شرکت می کنند.
حسینی مجد گفت: با ساخت دو سوئیت برای دفتر امام جمعه دیگر هر امام جمعه ای وارد شهرستان شود، مشکلی نخواهد داشت و برای این سویئت ها 120 میلیون تومان هزینه شده است.
وی  در ادامه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در خصوص اجرای پروژه مصلی اسدآباد از ایشان سؤال کردند، ایشن در پاسخ گفت: این پروزه به دلیل داشتن معارض عملیات آن متوقف شده که در طی دو ماه دیگر در صورت حل مشکل معارضین آغاز خواهد شد.
امام جمعه اسدآباد گفت: ما از مدیرکل دادگستری استان میخواهیم که یک قاضی ویژه را برای این امر در نظر بگیرند و از طریق نصب بنر از مردم بخواهیم که هر کسی ادعایی در مالکیت زمین مصلی دارد، با ارائه سند به این قاضی مراجعه کند.
 
وی گفت: شهرستان اسدآباد دو حوزه علمیه خواهران برادران دارد که 70 طلبه بردار و 90 طلبه خواهر در آن تحصیل می کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان همدان هم با اشاره به اینکه استان همدان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: این استان با نه شهرستان  24 محل اقامه نماز جمعه  دارد.
حجت‌الاسلام سید صادق حسینی  میانگین حضور مردم در نمازهای جمعه را به جزء ایام ماه رمضان، 32 هزار نفر خواند و گفت: در این پایگاه‌های نماز جمعه 19 امام جمعه بومی و  پنج نفر غیربومی هستند.

وی با اشاره به مشکل مصلی شهر اسدآباد، گفت: برای رفع این مشکل بارها جلسات مختلفی تشکیل دادیم که بنده نیز برای رفع این مشکل عضو هیئت امنای مصلی شدم و این مهم را بارها با نماینده حقوقی نیز مطرح کرده‌ام.
انتهای پیام/پ

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal