آخرین اخبار

11. شهريور 1394 - 17:51   |   کد مطلب: 28610
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد خبر داد
اجرای100 برنامه شاخص فرهنگی و هنری و مذهبی تا پایان سالجاری
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد از اجرای100 برنامه شاخص فرهنگی و هنری و مذهبی تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره فیلم نوجوان در مهر ماه و همایش استانی شعر عاشورائیان به میزبانی اسدآباد در ابان ماه جزء شاخص‌ترین برنامه ها است.

به گزارش آوای سیدجمال، علی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات دولت در بخش فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنج ماهه نخست امسال، از  برگزاری نمایشگاه های مختلف از جمله خوشنویسی  و کتاب در هفته دولت اشاره کرد و افزود: این اداره در 5 ماهه ابتدایی امسال بیش از 20 نمایشگاه شامل (کتاب ، خوشنویسی ، هنرهای تجسمی ، نقاشی ، عکس و پوستر ) برگزار نموده است.
وی اهداء کتاب به نهادها، ارگانها و ادارات مختلف، تجلیل از خانواده شهدای کارمند، نصب بنر و شرکت در برنامه های مختلف در هفته دولت خبر داد و به دستاوردها و اه فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در 5 ماهه سالجاری اشاره کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد از برگزاری بیش از 100 برنامه شاخص فرهنگی و هنری و مذهبی و جشن تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیر 5 کار گروه مهم شهرستان از جمله شورای فرهنگ عمومی ، شورای هماهنگی ، ترویج و توسعه فعالیتهای قرآنی ، مهندسی فرهنگی ، ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری ، ستاد پیامبر اعظم می باشد که 98 درصد مصوبات آنها اجرایی شده است.
وی همچنین از برگزاری 30 مورد جشن و مراسم مذهبی و فرهنگی و هنری در سالن مجتمع فرهنگی و هنری سید جمال الدین و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و تعداد انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان را 7 انجمن برشمرد که با برگزاری کلاس های مختلف و جلسات منظم در حال برگزاری هستند.
صفری اظهار کرد : کانونهای فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان از 45 کانون به 52 کانون در سالجاری ارتقاء یافته است که قصد داریم انشاء الله آنها را به 60 کانون در سالجاری ارتقاء دهیم و این کانونها  دارای 28 کتابخانه عمومی و 2 کتابخانه تخصصی با حدود 3500 نفر عضو هستند. وی همچنین با اشاره به طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد شهرستان با بیش از 110 کلاس با اولویت قرآنی ، احکام و کلاسهای فرهنگی و هنری دانست و انجمن های فرهنگی و هنری و آموزشگاههای زیر مجموعه اداره ارشاد نیز کلاسهای اوقات فراغت را در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری  از جمله( ادبی ، خوشنویسی ، موسیقی ، تئاتر ، گرافیک و ...) را در طول تابستان برگزار نموده اند.
وی در ادامه از دیگر برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح ذیل خبر داد :
-  اهداء بیش از 1000 جلد کتب مختلف به نهادها ، ادارات ، ارگانه و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد.
-  برگزاری جلسات منظم انجمن های ادبی و هنری.
-  تجلیل از هنرمندان در هفته هنر انقلاب اسلامی.
-  برگزاری جشن بزرگ میلاد کوثر.
-  همکاری با آموزش و پرورش و دانشگاههای مختلف در برگزاری برنامه های هفته معلم و در اختیار قراردادن سالن به صورت رایگان.
-  برگزاری نشست های مختلف ادبی و نقد کتاب توسط انجمن های ادبی .
-  برگزاری جشن میلاد حضرت علی (ع).
-   تجلیل از ایثارگران و جانبازان اداره .
-  برگزاری جشن روز جانباز .
-  پخش فیلم سینمایی به مناسبت ازاد سازی خرمشهر.
- اهداء و توزیع بسته های فرهنگی از قبیل (پوستر ، بنر ، کتاب و...) به ادارات و نهادها و کسبه شهرستان به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) .
-  برگزاری جشن روز جوان در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد .
-  برگزاری مسابقه از وصیت نامه سیاسی ، الهی حضرت امام (ره)
-  برگزاری گردهمایی مدیران کانونهای فرهنگی و هنری مساجد شهرستان .
-  برگزاری طرح 1449 در موسسات قرآنی و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد .
-  برگزاری محافل انسی با قرآن در موسسات قرآنی و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در ماه مبارک رمضان .
-  اجرای تئاتر خیابانی (ذره ای به اندازه دنیا ) در ماه مبارک رمضان .
-  برگزاری محفل بزرگ انسی با قرآن در سالن آمفی تئاتر اداره .
-  برگزاری مسابق نقاشی در هفته عفاف و حجاب .
-  کمک در جهت اجرای بیمه هنرمندان و فعالان قرآنی .
همایش استانی شعر عاشورائیان به میزبانی اسدآباد
وی در ادارمه از برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره فیلم نوجوان در مهر ماه و همایش استانی شعر عاشورائیان به میزبانی اسدآباد در ابان ماه و نمایشگاه بزرگ کتاب شهرستان به مناسبت هفته کتاب در آبان و چهارمین دوره طرح ختم 120 روزه قرآن برای کارکنان ادارات ، نهادها و ارگانها  و همایش ملی سید جمال الدین اسدآبادی در اسفندماه سالجاری در شهرستان خبر داد.
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal