آخرین اخبار

21. شهريور 1394 - 7:47   |   کد مطلب: 28736
نهادهای آمریکایی به تازگی دو کتاب با مضامین ایران‌هراسانه به چاپ رسانده‌اند. یکی از این کتاب‌ها علیه بسیج تدوین شده است که در آن با هدف دامن زدن به تبلیغات منفی در خارج از کشور علیه این نهاد مردمی، ادعاهای دروغی مطرح شده و کتاب دوم هم علیه قدرت‌یابی روزافزون سپاه در جهان است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از مشرق، نهادهای آمریکایی به تازگی دو کتاب با مضامین ایران‌هراسانه به چاپ رسانده‌اند. یکی از این کتاب‌ها علیه بسیج تدوین است که در آن با هدف دامن زدن به تبلیغات منفی در خارج از کشور علیه این نهاد مردمی، ادعاهای دروغی مطرح شده است.

این کتاب توسط سعید گلکار نوشته شده که فارغ‌التحصیل دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران است و از سال 2010 برای گذراندن دوره فوق دکترا به دانشگاه استانفورد آمریکا مسافرت کرده است.

نویسنده بسیج را با حزب رستاخیز رژیم پهلوی مقایسه کرده و نوشته است: شاه تلاش کرد با تأسیس حزب رستاخیز برای خود پایگاه اجتماعی ایجاد کرده و در جامعه نفوذ کند. اما جمهوری اسلامی این کار را با شیوه هوشمندانه‌تری انجام داد.

وی با ادعای این که «بسیج نسخه به‌روز شده رستاخیز است»، ادعا کرده است: بسیج همان کارکرد سیاسی حزب رستاخیز را دارد با این تفاوت که بسیج بخشی از سپاه است، یعنی کارکرد نظامی هم دارد.

گلکار بسیج را به حزب بعث عراق هم تشبیه کرده و استدلال او هم حضور امام خمینی (ره) در دوران تبعید در عراق است.

وی همچنین عنوان کرده که سران فتنه (موسوی و کروبی) را نیروهای بسیج با هماهنگی مستقیم با دفتر رهبری دستگیر کرده‌اند. وی ترور سعید حجاریان و قتل‌های زنجیره‌ای را نیز به طور احتمالی به بسیج نسبت داده است.

نویسنده مدعی است اعضای بسیج، شستشوی مغزی داده شده و به همین دلیل ضداصلاح‌طلبان هستند.

کتاب دیگر نیز که علیه ایران به چاپ رسیده، «نیت مرگبار ایران: تقلای جمهوری اسلامی برای قدرت جهانی» نام دارد.

Iran’s Deadly Ambition: The Islamic Republic’s Quest for Global Power

این کتاب توسط فردی به نام ایلان برمن Ilan Berman تالیف شده است.

[چاپ کتاب‌های جدید علیه ایران در آمریکا]

نویسنده مدعی شده که ایران بر خلاف رویکرد ظاهرا صلح‌طلبش، به علت ماهیت انقلابی آن، با همزیستی دموکراسی و صلح، در تعارض است

اغراق درباره نقش سپاه در اقتصاد ایران، دیگر هدف این کتاب است و نتیجه‌ای که از این گزاره نادرست به خواننده القا می‌شود این است که با توجه به تسلط سپاه بر اقتصاد ایران، تخفیف قریب‌الوقوع تحریم‌ها موجب تقویت اهداف نظامی ایران می‌شود.

نویسنده سه راهبرد اصلی ایران را توسعه جغرافیایی شیعه، رقابت با عربستان و شیخ‌نشین‌های خلیج فارس بر سر رهبری گروه‌های اسلام‌گرا و جلوه دادن خود به عنوان رابین هود منطقه عنوان کرده است.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal