آخرین اخبار

13. مهر 1394 - 11:21   |   کد مطلب: 28888
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان
شایعه ویروس کرونا در همدان کذب است
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر ورود ویروس کرونا در همدان نشده است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از  خبرگزاری فارس از همدان، این روزها با بازگشت حجاج از عربستان موج شایعاتی در خصوص پخش ویروس کرونا را شاهد هستیم، برخی از شهروندان با مشاهده کوچکترین سرماخوردگی احساس بدی دارند و تصور می‌کنند به این ویروس مبتلا شده‌اند.

 

البته با نگرانی‌هایی که در میان مردم شاهد بودیم برخی از آنها ادعا می‌کردند که متوجه شده‌اند که حاجیان ویروسی با خود آورده‌اند که افراد می‌توانند مستعد سرماخوردگی باشند.

 

یکی از همشهریان همدانی که چند روزی به سرماخوردگی شدید مبتلا شده، به خبرنگار فارس گفت: تشخیص پزشک معالج من این بود که ویروس جدیدی در بدنم پخش شده است.

 

وی ادامه داد: با صحبت با اطرافیان در خصوص پخش این ویروس آنها مرا نگران کرده‌اند و می‌گویند به‌دلیل ورود حاجیان ویروس کرونا پخش شده است.

 

از آنجا که ویروس سرماخوردگی با ویروس کرونا متفاوت است برای رفع نگرانی مردم به سراغ یکی از مسئولان بهداشتی رفتیم.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با بازگشت حجاج از عربستان انتشار هرگونه اخبار مبنی بر پخش ویروس کرونا کاملاً کذب است و نباید به شایعات توجه کرد.

 

بابک یوسفی با بیان اینکه ساعت 11 فردا نخستین حجاج همدانی وارد فرودگاه می‌شوند، گفت: تدبیرات لازم برای ورود آنها در پایانه مرزی به کار گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه عوامل بهداشتی در فرودگاه مستقر هستند و اقدامات لازم برای پیشگیری و مدیریت برنامه صورت گرفته است، افزود: پزشک، کارشناس بهداشتی، آمبولانس و همه امکانات در فرودگاه فراهم شده و با ورود حجاج همدانی در روزهای سه‌شنبه و جمعه امیدواریم بتوانیم به نحو شایسته‌ای برنامه را برگزار کنیم.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر ورود ویروس کرونا در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سرماخوردگی برخی از افراد فصلی و متناسب با فصل پاییز است و ارتباطی با این ویروس ندارد.

 

وی با بیان اینکه اگر خبری مبنی بر پخش احتمالی ویروس باشد از طریق سایت رسمی اعلام خواهد شد، در ادامه با توصیه به رعایت مراقبت‌های بهداشتی گفت: حاجیان که علایم سرماخوردگی دارند به ویژه با داشتن تب و سرفه از جمله تب 38 درجه به افراد دیگر نزدیک نشوند و از ماسک استفاده کنند.

 

یوسفی شست‌وشوی مداوم دست‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: شستن دست به مدت 20 ثانیه باید مورد توجه جدی از سوی حجاج و و اطرافیان آنها باشد.

 

وی با تأکید به رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله یک متر گفت: حجاج حتی‌الامکان بعد از دو هفته مهمانی‌های خود را برپا کنند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal