آخرین اخبار

20. مهر 1394 - 18:10   |   کد مطلب: 28960
امام جمعه اسدآباد در همایش پیام آوران عاشورایی تأکید کرد:
پرهیز از مسائل سیاسی و جناجی در مجلس امام حسین(ع)
امام جمعه اسدآباد با تأکید بر تقویت شعور حسینی در کنار شور حسینی، گفت: نباید ابهت مراسم امام حسین(ع) را با کار سیاسی و جناحی زیر سوال برده و اجر معنوی آن را از میان ببریم.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد رمز ماندگاری کار برای عزای حسین(ع) را اخلاص خواند  و گفت: اگر اخلاص را از منبر، مداحی، نذورات و خدمت در مسیر امام حسین (ع) برداریم، دیگر چیزی باقی نمی‌ماند.

 

وی به عظمت و عزت مجلس عزا برای امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: نباید ابهت مراسم امام حسین(ع) را با کار سیاسی و جناحی زیر سوال برده و اجر معنوی آن را از میان ببریم.

 

امام جمعه اسدآباد  با بیان اینکه ماه محرم و صفر یک توفیقی است که باید از آن بهر جست، گفت: بالاترین برکت این ماه را خود فرد به عنوان مداح، روحانی و یا هر قشری از آن برد.

 

وی با گلایه از عدم حضور برخی مسئولان در  برنامه های مختلف فرهنگی گفت: یم ضایعه است برای یک مسئول که زمانی که سخنرانی کشوری دعوت میشود برای برنتمه ای اما جمعت چندانی نیامده باشند باید برای حضور بیشتر قشرها در این گونه مراسمات بیشتر تلاش کرد و از ظرفیت بسیج  مردم استفا ه کرد.

 

حسینی مجد با بیان اینکه تنها  شور حسینی کافی نیست، بلکه باید مراسمات شعور حسینی ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: معرفت و شعور در پای منبرها به دست می آید که باید برای آن تلاش کرد.

 

وی با تأکید بر نظارت بر هیئت های مذهبی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: باید در یک برنامه فرهنگی وقت مناسب در اختیار خطیب قرار گیرد تا اثرگذاری آن در جامع مشخص شود و نبای د به مسائل حاشیه ای بیشتر پرداخت شود.

 

امام جمعه اسدآباد  با بیان اینکه اگر امروز در امورات فرهنگی مانند امر به معروف، نهی از منکر و شئونات مذهبی ضعیف هستیم نوعا" رفع تکلیف بوده است، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان تنها در فکر دادن آمار به مسئولان بالاتر خود هستند و همین امر موجب شده که به کیفیت برنامه پرداخته نشود و این در حالی است که باید کار حماسی و هماهنگ انجام شود.

 

وی با انتقاد از حضور کم مردم در پای منبرهای روحانیون، گفت: این شهر با وجود 5 هزار دانشجو  و هزاران دانش آموز متأسفانه در برنامه های فرهنگی ضعیف است که نیاز به نظم دهی به برنامه ها دارد.

 

حسینی مجد یادآور شد: برای جذب جوانان نیاز به یک هنرنمایی قبل از منبر دارد که همین مهم موجب تشویق و ترغیب جوانان خواهد شد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal