آخرین اخبار

5. آبان 1394 - 22:08   |   کد مطلب: 29147
فرماندار اسدآباد با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه، گفت: پرداختن به این موضوع مهم نیاز به همکاری، همفکری و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی و مردم با یکدیگر دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری فارس از اسدآباد، مسعود بکائی بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه مانور برق اسدآباد، پدافند غیر عامل را احیای زیرساخت‌های جامعه هنگام آسیب در کمترین زمان دانست و اظهار کرد: ترویج فرهنگ عمومی پدافند غیر عامل در بخش مدیریتی و عمومی جامعه بسیار مهم است که باید در جامعه نهادینه شود.

 

وی با تأکید بر اینکه باید پدافند غیر عامل در جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود، گفت: نباید برای ایجاد این فرهنگ در بین جامعه فقط به مناسبت‎هایی همچون هفته کاهش بلایای طبیعی و یا پدافند غیر عامل اکتفا کنیم بلکه باید با آموزش عمومی در زمان‌های مختلف مردم را آگاه کرد.

 

فرماندار اسدآباد اولین شرط برای مدیریت در بحران را وجود تجهیزات فنی، فکری و نیروی انسانی خواند و افزود: امروزه منظور از دشمن در بحث پدافند غیر عامل دشمن فرامرزی است که باید در این نوع پدافند شیوه‌ای اتخاذ شود که آسیب به حداقل برسد تا بتوانیم در گام بعدی در برابر دشمن پیروز شویم.

 

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی، مقاوم‌سازی و پیشگیری به منظور کاهش خسارت از اهداف مهم اجرای پدافند غیر عامل در جامعه است، خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوع پدافند غیر عامل نیاز به همکاری، همفکری و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی و مردم با یکدیگر دارد.

 

بکائی افزود: مؤسسات خدمات‌رسان از جمله شرکت برق باید برنامه‌های زیرساختی و عمرانی در زمینه مقابله با پدافند غیر عامل و پیشگیری از تهدیدات دشمن را در طول سال داشته باشند و به یک هفته اکتفا نکنند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal