آخرین اخبار

10. آبان 1394 - 17:35   |   کد مطلب: 29214
زاکانی اظهار کرد : برجام سندی پر التهاب است که نیازمند رصد لحظه به لحظه همراه با بدبینی به دشمن می باشد در غیر این صورت زمینه آسیب پذیری کشور افزایش می یابد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در سایت اهواز نوین، علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام درخصوص سیاست های خارجی دولت یازدهم در اعتماد به غرب و در پیش گرفتن دیپلماسی لبخند اظهار کرد:برخی از اعضای دولت گمان می کنند که بدون رضایت و شرایط تعیین شده آمریکا نمی توان مسیر پیشرفت راطی کرد و یا با مذاکره با این کشور هزینه پیشرفت کمتر خواهد بود که این برآورد بسیار اشتباه است.

 

وی افزود: تجارب رفتارهای گذشته آمریکا نشان می دهد که ایالت متحده آمریکا به وعده های خود عمل نخواهد کرد و تنها سعی دارد که اهداف خود را تحمیل کند.آمریکا با تمام کشورها رفتار ظالمانه ای داشته اما از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران را معارض اهداف خود می داند باشدت بیشتری عمل می کند به همین جهت دلیلی برای خوشبینی به آمریکا وجود ندارد.

 

زاکانی با اشاره به الزامات نه گانه رهبری در خصوص برجام تصریح کرد:با مذاکره با آمریکا و عدم رعایت شرایط نه گانه رهبری نه تنها منافع ملی تامین نمی شود بلکه امنیت ملی نیز به خطر می افتد ،دولت و مسئولان باید به بیانات رهبری که فصل الخطاب است توجه کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود:اگر هیئت مذاکره کننده شرایط تعیین شده از سوی رهبر را دارا باشند مسلما به خطرات پیرامون برجام واقف هستند زیرا برجام سندی پر التهاب است که نیازمند رصد لحظه به لحظه همراه با بدبینی به دشمن می باشد در غیر این صورت زمینه آسیب پذیری کشور افزایش می یابد.

 

رییس کمیسیون ویژه بررسی برجام درخصوص هدف دشمن برای نفوذ در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:دولت باید هشدار نفوذ آمریکا در ایران را جدی بگیرد و شرایط اصلاح تحلیلی در کابینه را فراهم و از اعتماد به دشمن پرهیز کند.رییس جمهور آمریکا در پاسخ به منتقدانش گفت که آمریکا با دشمن خود وارد مذاکره شده و تلقی خود را بصورت چارچوب مدون در برجام گنجانده است.

 

وی گفت:مسئولان ایران باید در مذاکرات راه نفوذ و اعتماد بی جا به دشمن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران را گرفته و مجلس شورای اسلامی و دولت اهتمام خود را درعدم نفوذ دشمن بکار بندند.

 

زاکانی در بخش دیگری از صحبتهای خود به مذاکرات وین و تلاش کشورهای غربی برای کمک به تروریست اشاره کرد و عنوان کرد: کشورهای غربی به تصور خود در تلاش هستند تا ازمهلکه ای که برای جهان اسلام ایجاد کرده و اکنون گریبان گیر خودشان شده به کمک ظرفیت های ایران رهایی یابند زیرا می دانند که بدون ایران مشکل تروریست در منطقه حل نخواهد شد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود:هدف ایران رفع مشکلات غرب و آمریکا نیست بلکه رفع مشکلات و محدودیت های جهان اسلام می باشد که توسط آمریکا ایجاد شده است.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal