آخرین اخبار

13. آبان 1394 - 21:28   |   کد مطلب: 29252
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان:
محدودیت مالی برای حق‌الزحمه سوادآموزی نداریم
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه محدودیت مالی برای جذب افراد آموزش‌دهنده به افراد بی‌سواد نداریم، گفت: برای سوادآموزی هر نفر در روستاها 750 هزار و در شهر 650 هزار تومان به آموزش‌دهندگان پرداخت می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری فارس، عباس احمدی‌مقیم در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بر اساس برنامه امسال 4 هزار و 400 نفر از جامعه بی‌سواد استان همدان شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: این افراد بی‌سواد در سه گروه سوادآموزی، دوره انتها و تحکیم زیر پوشش نهضت سوادآموزی قرار می‌گیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه استان همدان یک استان با موقعیت کشاورزی است و در آن کشاورزان بی‌سواد فعالیت دارند، باید در راستای سوادآموزی آن‌ها اقدام شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان گفت: هنوز نتوانستیم افراد بی‌سواد قشر کشاورز را به مرحله باسوادی هدایت کنیم و امیدواریم تا پایان سال حداقل 70 درصد از این قشر را زیر پوشش نهضت سوادآموزی ببریم.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد از جامعه بی‌سواد استان همدان را شهرستان اسدآباد دارد، گفت: امیدواریم با همکاری ادارات و نهادها در زمینه باسوادی جامعه اقدام کنیم.

احمدی‌مقیم با بیان اینکه محدودیت مالی برای جذب افراد آموزش دهنده ‌سواد نداریم، گفت: برای آموزش‌دهندگان در روستاها 750 هزار تومان و در شهر 650 هزار تومان به ازای باسوادی هر نفر پرداخت می‌کنیم.

وی یادآور شد: هرکسی که دارای مدرک دیپلم باشد و در کلاس‌های ضمن خدمت ما شرکت کند، می‌تواند برای آموزش سواد به بی‌سوادان با ما همکاری کند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان خاطرنشان کرد: در صورتی که فرد بی‌سوادی دارای مدرک تحصیلی کمتر از سوم راهنمایی باشد و در آزمون نهضت سوادآموزی قبول شود، آن مبالغ را به آموزش‌دهندگان پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 3 هزار و 300 نفر باسواد شدند، گفت: در دوره‌های مختلف سوادآموزی حداقل با پنج نفر و دوره تحکیم با 10 نفر تشکیل می‌شود.

احمدی‌مقیم تصریح کرد: برای افرادی که در سرشماری اظهار باسوادی کرده و عملاً بی‌سواد هستند، فرم‌های خاصی وجود دارد که در سامانه ثبت و بر اساس بررسی‌ها و مشخص شدن احراز هویت آن‌ها تصمیم می‌گیریم.

وی از برگزاری جشنواره دستگاه‌های برتر و افراد برتر در عرصه سوادآموزی خبر داد و گفت: با همکاری دهیاران در صورتی که در روستایی افراد بی‌سواد وجود نداشته باشد، جشن ریشه‌کنی را روستا به روستا برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal