آخرین اخبار

20. آبان 1394 - 18:23   |   کد مطلب: 29310
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برای راهداری زمستانی در استان 34 پایگاه راهداری راه‌اندازی شده و 294 عدد انواع خودروهای راهداری در این پایگاه‌ها مستقر می‌شوند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری فارس، محمد رودباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه نزدیک به 120 پروژه در حوزه راه‌سازی و راهداری در سطح استان در حال انجام است، اظهار کرد: این پروژه‌ها به تدریج و با سرد شدن هوا رو به تعطیلی می‌روند اما تا حد امکان کار ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه به آرامی وارد فضای راهداری زمستانی می‌شویم، افزود: برای راهداری زمستانی در استان 34 پایگاه راهداری راه‌اندازی و 294 عدد انواع خودروهای راهداری در این پایگاه‌ها مستقر می‌شوند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه 515 نفر نیروی انسانی در این پایگاه‌ها خدمت خواهند کرد، ادامه داد:‌ شن، نمک و تجهیزات مورد نیاز تهیه شده است و برای یک زمستان سخت آماده خواهیم بود تا در هر شرایطی به جز کولاک و کاهش دید رانندگان، جاده‌های استان را باز نگه داریم.

 

وی با بیان اینکه امسال 13 دستگاه ماشین‌آلات نو خریداری و جایگزین ماشین‌آلات فرسوده شدند، تصریح کرد:‌ پنج دستگاه خودروی نمک‌پاش جدید و تجهیزات آب نمک آماده شده است و به طور گسترده استفاده می‌شوند.

 

رودباری خاطرنشان کرد:‌ سال گذشته تجهیزات آب نمک تهیه شده بود اما مورد استفاده قرار نگرفت اما امسال به دنبال استفاده آب نمک در برخی از محورها به جای نمک هستیم تا با بررسی عملکرد آن در سال‌های آینده نیز به صورت گسترده استفاده کنیم.

 

وی درباره میزان اعتبار خرید این ماشین‌آلات نیز گفت:‌ اعتبارات لازم برای خرید ماشین‎آلات جدید از منابع مختلف از جمله فروش ماشین‌آلات فرسوده، 500 میلیون تومان از اعتبارات استانی و مبلغی نیز از محل اعتبارات راهداری هزینه شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه کنارگذر اسدآباد از پیشرفت مطلوبی برخوردار بوده است، اظهار کرد: امسال امیدوار بودیم بتوانیم یک باند این کنارگذر را به بهره‌برداری برسانیم اما با توجه به سرمای زودرس بعید است به این هدف دست یابیم.

 

وی با بیان اینکه مناقصه تعیین پیمانکار کنارگذر غربی همدان در حال انجام است و به زودی پیمانکار آن مشخص خواهد شد، افزود: کاری که عمدتاً در کنارگذر غربی انجام شد، 15 کیلومتر از زمین‌ها تملک شده و 20 کیلومتر دیگر نیز در حال تملک است.

 

رودباری درباره مسکن مهر در همدان نیز تصریح کرد: در سال جاری 9 هزار و 300 واحد مسکن مهر افتتاح شده و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری 2 هزار واحد دیگر نیز افتتاح شود.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم 4 هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر نیز در سال آینده به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: مشکل این 4 هزار واحد اغلب به مسکن‌هایی بازمی‌گردد که در شهرهای زیر 25 هزار نفر جانمایی شده و با کمبود متقاضی مواجه است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه ثبت‌نام جدیدی نداریم، خاطرنشان کرد: زمانی که مسکن مهر آغاز شد قرار بود بر اساس قیمت وقت مصالح ساختمانی این واحدها متری 300 هزار تومان عرضه شود.

 

وی با بیان اینکه مسکن مهر قرار بود بر اساس تأمین زمین از سوی دولت، تسهیلات بانکی و آورده متقاضی باشد، گفت: فردی که آورده خود را در زمان مقرر ارائه نداده است، مسکن به نتیجه نرسیده و تحویل مسکن به تأخیر خواهد افتاد به طوری که دولت تاکنون سه مرحله در قیمت‌ها تعدیل ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal