آخرین اخبار

21. آبان 1394 - 17:55   |   کد مطلب: 29321
علی جنتی گفت: با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای سه قوه و حضور رهبر معظم انقلاب جلسه‌ای در خصوص رسیدگی به مشکلات حاشیه‌نشینان تشکیل شد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جنتی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه 70 هزار مسجد در کشور وجود دارد، اظهار کرد: 20 هزار مسجد زیر نظر کانون‌های فرهنگی مساجد هستند که امکانات خاصی به آنها داده می‌شود.

 

وی افزود: 2 هزار موسسه قرآنی در کشور فعالیت می‌کنند که از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک‌های در راستای توسعه فرهنگ قرآنی به این موسسات داده می‌شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات دولت بسیار زیاد است گفت: دولت نفت را با قیمت پایین می‌فروخت، خزانه خالی شده بود و از همین رو با مشکلات بسیاری رو به رو بودیم.

 

جنتی تصریح کرد: امسال قیمت نفت از 100 دلار به 45 دلار رسید این در حالی بود که ایران تنها یک میلیون بشکه نفت می‌توانست بفروشد و دولت در تنگنا قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه یارانه برای دولت مشکل آفرین شده است گفت: ماهانه سه هزار و 500 میلیارد تومان یارانه به مردم داده می‌شود این در حالی است که بسیاری از مردم مستحق دریافت یارانه نیستند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه شورای فرهنگ عمومی در کشور رسیدگی به فرهنگ عمومی و نابسامانی این حوزه است.

 

جنتی با اشاره به اینکه خانواده‌ها در اولویت‌ فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند گفت: فروپاشی خانواده‌ها آسیب جدی برای جامعه امروز به شمار می‌آیند که امروز متاسفانه بسیاری از جوانان رغبتی برای ازدواج ندارند و سن ازدواج دختران در حال بالا رفتن است.

 

وی بیان کرد: از هر پنج ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود که متاسفانه در برخی مواقع این طلاق‌ها در سال‌های نخست ازدواج رخ می‌دهد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل جلسه‌ای با حضور رهبر معظم انقلاب در خصوص مشکلات حاشیه‌نشینی، گفت: با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای سه قوه و حضور رهبر معظم انقلاب جلسه‌ای در خصوص رسیدگی به مشکلات حاشیه‌نشینان تشکیل شد.

 

جنتی تاکید کرد: در حال حاضر 11 میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند که اعتیاد، سرقت، قاچاق مواد مخدر و فساد اخلاقی سر منشا حاشیه‌نشینی است.

 

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal