آخرین اخبار

24. آبان 1394 - 16:59   |   کد مطلب: 29356
با تصویب 2 کارگروه سلامت و دفاعی ـ امنیتی
مجمع عالی بسیج استان همدان برگزار شد
مجمع عالی بسیج استان همدان با حضور 350 نفر از اعضای مجمع و با تصویب ایجاد دو کارگروه سلامت و دفاعی ـ امنیتی برگزار شد.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز مجمع عالی بسیج استان همدان با حضور هیئت رئیسه و 350 نفر از اعضای مجمع بسیج استان در مجتمع رفاهی انصار تشکیل و با دستور کار بررسی دو کارگروه سلامت و دفاعی ـ امنیتی برگزار شد.

مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی آغاز شد و رئیس کارگروه سلامت بسیج همدان به عنوان سخنران اول، سخنانی را در خصوص افزایش نرخ باروری بیان کرد.

محمد عالمی با بیان اینکه در 1.5 سال گذشته موضوعاتی در خصوص سلامت در مجمع بسیج مورد بررسی قرار گرفته گفت: منکر فراهم کردن زیرساخت‌های لازم نیستیم اما باید در کنار این موضوع افزایش جمعیت نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: نرخ باروری ایران در سال 2014 عدد 1.9 درصد بوده است که به منظور افزایش جمعیت کشور باید به سیاست‌های کلی جمعیت که از سوی رهبر معظم انقلاب در سال 93 ابلاغ شده است، توجه شود.

رئیس کارگروه سلامت بسیج همدان افزود: سبک زندگی ایرانی اسلامی باید در خانواده‌ها نهادینه شود اما متأسفانه اکنون سبک زندگی غربی در حال رسوخ در خانواده‎های ایرانی است.

در ادامه مجمع رئیس کارگروه دفاعی و امنیتی بسیج همدان با بیان اینکه راهکارهای مقابله با مواد مخدر در سطح استان همدان مورد بررسی قرار گرفته است تصریح کرد: بررسی‌ها نشان از افزایش فعالیت‌های دشمنان ایران اسلامی علیه ملت ایران دارد.

حسین فرخی یاد‌آور شد: ترویج فساد از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، مصرف مشروبات الکلی و شیوع مصرف مواد مخدر به تهدید علیه امنیت ملی تبدیل شده است.

وی از مواد مخدر به عنوان زلزله خاموش نام برد و اظهار کرد: مصرف مواد مخدر در کشور از 50 درصد عبور کرده و از نظر وسعت و شدت نیز 50 تا 70 درصد جرائم متأثر از مواد مخدر است.

رئیس کارگروه دفاعی و امنیتی بسیج همدان ادامه داد: استان همدان رتبه ششم تلفات مواد مخدر کشور را با 2.4 درصد نرخ شیوع و جمعیت یک‌میلیون و 400 هزار نفری معتادین دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر بیش از 220 مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان فعالیت می‌کنند و 42 مرکز اقامت میان‌مدت و کمپ ترک اعتیاد نیز در حال فعالیت هستند.

فرخی به افزایش 27 درصدی حجم کشفیات در 6 ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: کاهش 25 درصدی مصرف مواد مخدر در استان و پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان در دستور کار است.

وی توجه به آسیب‌های مواد مخدر در دانشگاه‌ها و مدارس را ضروری دانست و افزود: راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی خاص به منظور درمان اعتیاد و ارائه خدمات مشاوره‌ای به معتادان از نیاز‌های امروز است.

رئیس کارگروه دفاعی و امنیتی بسیج همدان با تأکید بر اینکه پزشک متخصص درمان اعتیاد نداریم، در ادامه سخنانش تصریح کرد: 24 سازمان توانایی اجرایی کردن راهکار‌های ارائه شده در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی را دارند و ظرفیت‌ها در اقشار بسیج 21گانه نیز بسیار بالاست.

وی خواستار انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان‌های دولتی با بسیجیان برای اجرایی شدن راهکار‌ها شد.

پس از ایراد سخنان روسای دو کارگروه موافقان و مخالفان طرح‌ها نیز سخنانی ایراد کردند و رأی‌گیری انجام شد که طرح افزایش نرخ باروری از 205 رأی اخذ شده 159 رأی موافق و 46 رأی مخالف را به خود اختصاص داد.

طرح مقابله با مواد مخدر نیز از 128 رأی اخذ شده 118 رأی موافق و 10 رأی مخالف را کسب کرد.

در این مجمع از هادی سالم داور بین‌المللی بسکتبال که برای دفاع از نام «خلیج فارس» از حضور در رقابت‌های جام خلیج که عنوان جعلی خلیج عرب نام گرفته بود امتناع ورزیده بود تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal