آخرین اخبار

26. آبان 1394 - 17:47   |   کد مطلب: 29379
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: هماهنگی‌های لازم را با اداره اوقاف، شهرداری، استانداری و فرمانداری همدان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین داشته‌ایم.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری دانشجویان(ایسنا)، منطقه همدان، حسین اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پایگاه‌های امداد و نجات از هم‌اکنون در مسیر عبور زائران مستقر شده‌اند، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای اسکان موقت زائران در مساجد، حسینیه‌ها و مدارس صورت گرفته است و تامین تغذیه این زائران از سوی برخی همشهریان خیر و مومن همدان تامین می‌شود.

 

وی از برقراری 12 پایگاه امداد و نجات در مسیرهای عبور زائران خبر داد و افزود: 100 امدادگر در این مکان‌ها استقرار یافته‌اند همچنین مرکز بهداشت و درمان همدان با درمانگاه‌های رزن، تجرک و بعثت هماهنگی‌های لازم را درخصوص خدمت‌رسانی به زائران انجام داده است.

 

اشرفی حمایت‌های روانی و کمک به زائرانی که در بین مسیر وسیله نقلیه آنها دچار نقص فنی شده، را از دیگر اقدامات امدادگران برشمرد.

 

وی از زائران درخواست کرد که حتما در بین مسیرها استراحت کافی داشته و از مصرف فست‌فودها به‌ویژه کالباس جدا خودداری کنند.

 

معاون امداد و نجات هلال احمر گفت: زائران سوابق پزشکی، داروها و وسایل ضروری خود را همراه داشته باشند و در صورت بروز مشکل با شماره اضطراری 112 تماس بگیرند.

 

وی به فعالیت‌های هلال احمر طی شش ماه گذشته اشاره کرد و افزود: بیشترین واژگونی‌ها در مسیرهای 15 تا 20 کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد که از دلایل آن توجه نکردن به علائم راهنمایی و رانندگی، خواب‌آلودگی و سرعت زیاد را می‌توان برشمرد.

 

اشرفی در پایان گفت: با توجه به شرایط جوی استان در فصل زمستان تمهیدات لازم را در گردنه‌های برف‌گیر اسدآباد، آوج و کبودراهنگ تدارک دیده‌ایم تا امدادگران ما بتوانند موادغذایی، سرویس‌های پزشکی و خدماتی را به شهروندانی که در دامنه‌های برف‌گیر با مشکل مواجه شده‌اند، امدادرسانی کنند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal