آخرین اخبار

3. آذر 1394 - 9:28   |   کد مطلب: 29440
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:
غربی‌ها در متون دانشگاهی کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: غربی‌ها در متون دانشگاهی کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، سردار "غلامعلی ابوحمزه" دوشنبه 2 آذر در همایش «جنبش دانشجویی و مقابله با نفوذ» در دانشگاه بوعلی‌سینا، با بیان اینکه عمده منابع در دانشگاه‌ها غربی است، اظهار کرد: ما در طول 37 سال انقلاب نتوانستیم مشکلات اساسی دانشگاه‌ها را حل کنیم و متاسفانه تحول بنیادین در دانشگاه‌ها صورت نگرفته که باید هر چه سریع‌تر ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه بعضی از اساتید در رابطه با غرب منفعل هستند، تصریح کرد: بعضی از اساتید دانشگاه‌ها، در کلاس‌های خود مسائلی را مطرح می‌کنند که طبق خواسته‌های غرب است.

وی اضافه کرد: در مواقعی نیز در محیط‌های دانشگاهی مباحثی از جمله اینکه دولت پهلوی از جمهوری اسلامی بهتر است، شنیده می‌شود و باید این موضوع را پیگیری کنیم که چه کسانی اسلام را زیر سوال برده و اسلام حداقلی را مطرح می‌کنند.

مهمترین نکته در بحث نفوذ، تبیین موضوعات برای دانشجو است

ابوحمزه مهمترین نکته در بحث نفوذ را تبیین موضوعات برای بدنه و قشر دانشجو عنوان کرد و افزود: دانشجویان باید در محیط‌های دانشگاهی مطالبه‌گری کرده و ابعاد نفوذ، کالبد شکافی و راه‌کارهای آن‌ها بیان شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان اضافه کرد: باید محیط‌های دانشگاهی درخصوص این مسائل واکسینه شده تا بتوانند از پس این مشکلات به خوبی بربیایند و اگر جنبش دانشجویی بخواهد در این مسائل وارد شود باید آن‌ها را به خوبی تبیین کند.

وی در ادامه با اشاره به نقش جنبش دانشجویی در مقابله با نفوذ، اظهار کرد: تا زمانی‌که مساله نفوذ شناسایی و شکافته نشود جنبش دانشجویی، به فعالیت خود ادامه می‌دهد و هدفگذاری و راهبردهایی که دشمن برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده و به دنبال اجرای آن است، پیگیری و به نتیجه خواهد رساند اما وقتی مساله نفوذ شناسایی شود، انجام راهبردها و سیاست‌ها ناکام می‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به نفوذ در کشور، نگاه کاملی نیست، تصریح کرد: جریان نفوذ باید در همه عرصه‌ها کالبد شکافی شود.

وی اضافه کرد: بعضی از افراد نفوذ را در یکی از عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، روابط‌بین‌الملل، ورزشی و هنری می‌دانند در صورتی‌که نفوذ امری ترکیبی بوده و شامل تمام‌ این موارد می‌شود و هر کجا زمینه فراهم باشد نفوذ نیز توسط دشمنان دنبال می‌شود.

نفوذ مقدمه‌ای برای عرصه‌های دیگر است

ابوحمزه نفوذ را مقدمه‌ای برای عرصه‌های دیگر دانست و اظهار کرد: ابتدا از نفوذ استحاله و در مرحله بعد براندازی می‌شود و به تنهایی نمی‌تواند اثراتی را بر مجموعه داشته باشد.

وی یادآور شد: اتفاقاتی که در دهه‌های 70 و 80 شامل فتنه 78 و 88 شاهد بودیم افرادی که عامل و گردانندگان اصلی بودند، کسانی بودند که مسئولیتی در نظام داشتند و سالیان سال دم از انقلاب، رهبر و مردم می‌زدند اما حرکت‌های آنان بستری را فراهم کرد که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سریع شکل‌گیری جمهوری دموکراتیک ایران را تبریک گفتند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان اضافه کرد: بعد از گذشت 6 سال از فتنه هنوز عکس‌العمل و ندامتی از سوی سران آن دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به هدف فتنه‌گران تصریح کرد: فتنه‌گران با هدف عدم‌کارایی و کارآمدی نظام اسلامی، ناامیدکردن مردم نسبت به آینده و دلسرد کردن آن‌ها از تلاش و نوآوری و ابتکار و سیاه‌نمایی 37 سال انقلاب اقدامات خود را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: مساله نفوذ به قدری پر اهمیت بوده که رهبر انقلاب اسلامی نیز 70 مرتبه در سخنرانی‌های خود به آن پرداختند و این نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر اتفاقاتی در کشور رخ داده است.

وی با بیان اینکه نفوذ دارای مراحل و مقدماتی است، تصریح کرد: نفوذ دارای دو بخش جامعه مسئولان و مردم است؛ در بخش مسئولان از تصمیم‌سازان و دیگران در مساله نفوذ ورود یافته و بسیاری از اتفاقات اخیر در کشور از تصمیم‌سازی آغاز و زمینه‌های لازم فراهم می‌شود.

در بحث نفوذ از افرادی با ظاهر موجه استفاده می‌شود

ابوحمزه تاکید کرد: معمولا در بحث نفوذ از افراد ظاهر‌الصلاح و موجه استفاده می‌شود.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه نخبگان حلقه اتصال بین مسئولان و مردم هستند، تصریح کرد: این قشر به عنوان خواص جامعه مطرح هستند اما برخی از آن‌‎ها بی‌بصیرت بوده و دنیاگرایی را در مسیر خود قرار داده و در اطاعت امام بر حق دارای ضعف هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان در ادامه به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بحث برجام موضوعی 9 ماهه نیست بلکه مهم مساله پسابرجام است.

وی با تاکید بر اینکه تاکتیک‌های آمریکا تغییر کرده، اظهار کرد: آمریکا به دنبال براندازی نفوذی‌ها نیست و حرکت‌های این دولت و دولت‌های وابسته تغییری نکرده است بلکه آن‌ها از تاکتیک‌های دیگری برای این مساله استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در کمک‌های غریبانه و مظلومانه ایران به دولت‌های سوریه، عراق، لبنان، غزه، یمن و بحرین تصریح کرد: بحث سوریه عمق استراتژی انقلاب اسلامی است چرا که اگر در حال حاضر مرزهای ما به کناره‌های مدیترانه رسیده، اگر این جنگ از سوی کشور صورت نگیرد، باید شاهد باشیم که مرزها تا استان‌های کشور نیز کشیده شود.

ابوحمزه به مذاکرات هسته‌ای اشاره و تصریح کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، بحث مذاکره با آمریکا تنها در مسائل هسته‌ای بوده و موضع جمهوری اسلامی در رابطه با درگیری با این دولت و آرمان‌های آن‌ها تغییری نکرده است بلکه ما باید با قدرت بیشتری در مقابله با آمریکا بایستیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان خاطرنشان کرد: برداشت بعضی از افراد از مذاکرات به اندازه‌ای است که فکر می‌کنند ارزش‌های اسلام و انقلاب کمرنگ شده و از گفتن مرگ بر آمریکا نیز طفره می‌روند اما ارزش‌های اسلام با همان قدرت و صلابت در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal