آخرین اخبار

12. آذر 1394 - 20:40   |   کد مطلب: 29528
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بودجه هنگفتی برای انسداد مرزها گذاشته ایم که از ورود افراد غیرایرانی جلوگیری شود، گفت: نیروهای سپاه، انتظامی و مرزبانان در زمینه انسداد مرزها وظیفه مهمی را در این زمینه خواهند داشت

به گزارش آوای سیدجمال؛ علاءالدین بروجردی در حاشیه همایش «لبیک یا حسین(ع)» شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه مهم‌ترین تحول در عرصه سیاسی گزارشی است که مدیرکل آژانس هسته ای دادند، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای مقام معظم رهبری در سطوح مختلف و سران قوا تصریح کردند که اگر پرونده «پی ام دی» بسته نشود، برجام اجرا نخواهد شد که البته  این گزارش مدیرکل آژانس در سمت و سوی بسته شدن است.

 

وی با بیان اینکه شورای حکام برای به نتیجه رسیدن برنامه های هسته ای جلسه خود را در این ماه تشکیل خواهند داد، افزود: فرض بر این است که با تشکیل این شورا ختم این پرونده را اعلام کنند و راه برای اجرای برجام باز خواهد شد و موضع نظام جمهوری اسلامی ایران در غیر این صورت به آنها اعلام خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دیگر تحولات بین المللی من جمله تحولات منطقه سوریه، تصریح کرد: با توجه به جدیت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تکفیری‌ها به عنوان یک حرکت ضد ترویستی در منطقه و ظهور روسیه که پدیده جدید و تأثیرگذاری بود، تحول در این نقطه بسیار مهم است که امیدواریم در آینده ای نچندان دور در جهت شکست نیروهای تکفیری خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: امسال با همت هم دولت عراق و هم نیروهای امنیتی این کشور و رهنمودهای مرجعیت در آنجا و با هدایت های رهبر انقلاب و تلاشهای همه نیروهای دولتی و امنیتی تعداد قابل توجهی از هموطنان به زیارت امام حسین(ع) مشرف شدند و.

 

بروجردی افزود: این برنامه در نهایت امنی و باشکوه برگزار شد و اقداماتی ترویستی که  گروهای تکفیری و داعشی در نظر داشتند، با هدایت‌های الهی و بیداری نیروهای امنیتی ختنثی شد که یک حرکت بسیار عظیم انجام شده است.

 

وی در خصوص بحث نفوذ نیز گفت: موضوع نفوذ بسیار مهم و راهبردی و جدی است که دارای ابعاد مختلف است و روزنه نفوذ را در عرصه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی ببندیم.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با رهنمودهای مقام معظم رهبری موضوع هسته ای به مجلس محول شد،  تدابیری اندیشیده شد و به جزء کاری که شورای امنیت ملی انجام داده بودند، مجلس دستورالعمل  9 گانه را گذاشتند و البته رهبری دستورالعمل محکمی را ارائه کردند و انجام این دستورالعملها توسط خود دولت میتواند جلوی نفوذ را بگیرد .

 

وی یادآور شد: البته ملت هوشیار ایران که همیشه تبعیت از مقام معظم رهبری ار داشتند، باید در همه عرصه‌ها هوشمندانه عمل کنند

 

بروجردی افزود: طبیعتا" دشمن در بحث نفوذ طمع دارد که روی عناصر کلیدی نظام تأثیرگذار باشد اما درهمین عرصه هم هوشیاری مسئولان و هم تبعیت از ولایت عامل مهمی در جهت خنثی سازی این طراحی دشمن خواهد بود.

 

وی در خصوص زائرانی که بدون ویزا و پاسپورت به کربلا رفتند، گفت: این زائران خطای بزرگی را مواجه شدند و دولت در طی روزهای طولانی قبل از اربعین اعلام کرد که به هیچ وجه نباید با بی توجهی به معیارهای قانونی و گذرنامه و  ویزا این کار انجام دهند و آنان تخلف مرتکب شده اند.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تعدادی زیادی از زائرانی که بدون ویزا وارد کشور عراق شدند، دستگیر شده اند و اخبار ان در داخل کشور مطرح می‌شود عامل بازدارنده ای برای اربعین آینده خواهد بود و البته امسال در مذاکرات ما با مسئولان عراق این مشکلات حل و فصل خواهد شد.

 

 وی با بیان اینکه بودجه هنگفتی برای انسداد مرزها گذاشته ایم که از ورود افراد غیرایرانی جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: نیروهای سپاه و انتظامی و مرزبانان در زمینه انسداد مرزها وظیفه مهمی را در این زمینه خواهند داشت.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal