آخرین اخبار

20. آذر 1394 - 13:00   |   کد مطلب: 29596
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:
موردی از مرگ و میر بر اثر ابتلا به آنفولانزا در همدان نداشتیم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون موردی از فوت بر اثر آنفولانزا در استان همدان گزارش نشده است.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری فارس از همدان حسین عرفانی در نشست خبری هفته مبارزه با ایدز با اشاره به بیماری آنفولانزا اظهار کرد: سرماخوردگی بیماری شایعی است که از راه تنفسی منتقل می‌شود.

وی با اشاره به سه تیپ B، A و C آنفولانزا یاد‌آور شد: در تماس با افراد مبتلا به آنفولانزا باید یک هفته مراقبت داشت چراکه مدتی پس از برخورد با فرد مبتلا امکان بروز علائم این بیماری وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: 98 درصد افراد مبتلا به سرماخوردگی فصلی با مصرف سوپ و مایعات گرم بهبود می‌یابند.

*خودداری از مصرف خودسرانه آسپرین و شربت بروفن در کودکان

وی با تأکید بر اینکه از درمان خودسرانه کودکان با آسپرین و شربت بروفن باید خودداری کرد گفت: مراجعه به پزشک، جداسازی و ایزولاسیون افراد مبتلا، رعایت بهداشت، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه از شیوع بیماری جلوگیری می‌کند.

عرفانی خاطر‌نشان کرد: استفاده از ماسک توسط مبتلایان به آنفولانزا توصیه می‌شود اما استفاده از ماسک توسط افراد سالم امکان ورود بیشتر ویروس به دستگاه تنفسی فرد را فراهم می‌کند.

وی به استفاده افراد در معرض خطر از واکسن آنفولانزا تأکید کرد و افزود: کودکان زیر پنج سال، افراد بالای 60 سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های مزمن تنفسی، قلبی، سرطانی، کبدی و افراد دارای نقص سیستم ایمنی با تجویز پزشک مجاز به استفاده از واکسن آنفولانزا هستند و نیاز به استفاده همگان از این واکسن نیست.

*آذر و دی ماه پیک گردش ویروس آنفولانزا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: بیشترین پیک گردش ویروس آنفولانزای فصلی در آذر و دی ماه است.

وی با بیان اینکه هیچ موردی از مرگ و میر از آنفولانزا در استان گزارش نشده است گفت: مردم نباید برخورد هیجانی با این موضوع داشته باشند بلکه برای کنترل بیماری نیاز به برخورد آرام و منطقی است.

عرفانی تصریح کرد: باید برخورد منطقی با این موضوع داشته باشیم و مردم می‌توانند اطلاعات و اخبار دقیق و صحیح را از سایت دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: پزشک، پرستار و امکانات درمانی مناسب در استان داریم و مشکل خاصی در اقدامات کنترلی نداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان یاد‌آور شد: افراد مبتلا از حضور در تجمع‌ها و اماکن عمومی برای حفظ سلامت سایر افراد خودداری کنند و با مراجعه به پزشک و استراحت دوره درمانی را طی کنند.

*تعطیلی مدارس و ادارات به دلیل ترس از شیوع آنفولانزا معنا ندارد

وی تصریح کرد: تعطیلی مدارس و ادارات به دلیل ترس از شیوع آنفولانزا معنا ندارد و باید آگاهی عمومی در جامعه در خصوص این موضوع افزایش یابد و هیچ معلمی حق بیرون کردن دانش‌آموزی را از کلاس به دلیل بیمار بودن ندارد.

عرفانی توصیه کرد: افراد لباس اندازه و مناسب بپوشند، از ترکیبات ویتامین C و مرکبات استفاده کنند، در فضای سالم و تمیز ورزش کنند، بعد از مسواک شبانه از آب نمک در گلو و بینی قرقره کنند و حفظ فاصله را با افراد بیمار داشته باشند.

وی با انکار انتقال ویروس آنفولانزا از تجمع بزرگ مردمی در اربعین حسینی گفت: این ویروس در این فصل از سال شیوع می‌یابد و پیاده‌روی اربعین دلیلی بر شیوع این بیماری نیست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal