آخرین اخبار

22. آذر 1394 - 17:08   |   کد مطلب: 29621
شکور امیدی، رئیس انجمن خیریه دیابت کشور و عضو کمیته بهداشت مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: وزارت بهداشت می گوید وقتی مردم به مرز خطر رسیدند، واکسن بزنند و این در حالی است که اگر مردم واکسن آنفولانزا را زودتر زده بودند 40 نفر در کشور بخاطر این بیماری فوت کنند.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شکور امیدی در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» در مورد وضعیت استان گیلان در فهرست دیابت کشور، اظهار کرد: در استان گیلان 10 درصد مردم به بیماری دیابت مبتلا هستند.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: اگر بخواهیم بر اساس 10 درصدی که مردم گیلان به بیماری دیابت مبتلاهستند، آمار جمعیتی را تخمین بزنیم، 270 هزار نفر از مردم گیلان به بیماری دیابت مبتلا هستند.

رئیس انجمن دیابت کشور و عضو کمیته بهداشت مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه 43 هزار نفر دیابتی در گیلان شناسایی شده اند و به آنها خدمات ارائه می کنیم در تشریح سیاست های انجمن دیابت کشور، اضافه کرد: شعار انجمن دیابت کشور این است که با یک تست ساده قند خون ازسلامت خود مطمئن شوید.

امیدی با اشاره به اینکه نباید به طور مثال بیماری آنفولانزا گریبان مردم را بگیرد و سپس بگوئیم که بروید و واکسن بزنید، ابراز کرد: ان جی او ها و سازمان هایی مثل ما باید بر خلاف نظر دولت که تا زمانی که به مشکل بر نخورند به فکر چاره نمی افتند عمل کنند و تفکر انجمن دیابت کشور، پیشگیری است.

امیدی ادامه داد: اعلام کردیم که واکسن هایی امثال هپاتیت و... را بزنید ولی وزارت بهداشت می گوید مردم وقتی به مرز خطر رسیدند ، واکسن را بزنند و این در حالی است که مردم برای سلامتی خود خرج می کنند و اگر واکسن آنفولانزا را زودتر زده بودند شاهد این نبودیم که 40 نفر در کشور بخاطر بیماری آنفولانزا فوت کنند.

رئیس انجمن دیابت کشور و عضو کمیته بهداشت مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاتمه اظهار کرد: خدمات بیمه ای و آموزش رایگان به دیابتی هایی که شناسایی شده اند ارائه می کنیم.

وی با بیان اینکه صدور کارت هوشمند برای دیابتی ها یک پروژه ای ملی است، تصریح کرد: توصیه می کنم مردم به سایت www.diabeti.ir مراجعه کنند و برای تشکیل پرونده پزشکی مدارک خود را اسکن و اینترنتی ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal