آخرین اخبار

22. آذر 1394 - 17:11   |   کد مطلب: 29622
وقتی شرافت قربانی پول می شود؛
سکوتی که لکه ننگی بر پیشانی جامعه پزشکان است
بی پاسخ ماندن اقدام پزشکی که بخاطر مبلغی ناچیز در مقابل دستمزد کلان خود بخیه از چانه طفلی خردسال می کشد، می تواند تا همیشه عرق شرمی بر چهره پزشکانی باشد که عمل به وظیفه خطیر پزشکی را بر خود واجب می دانند.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا در ناب نیوز؛ سوگند نامه بقراط متنی است که دانش آموختگان رشته پزشکی سوگند می خورند تا به آن وفادار باشند. در این سوگند نامه خداوند متعال شاهد گرفته می شود که با قسم به نام او، پزشک از تمام تخصص و توان خود در راستای نجات جان بیماران و جلوگیری از صدمه دیدن آنها استفاده کند، باهیچ بیماری ناعادلانه رفتار نکرده و از آنها سواستفاده نکند.

پزشکی حرفه شریفی است و پزشکان و طبیبان همواره به عنوان افرادی که وسیله خداوند برای نجات جان انسان ها هستند، مورد احترام بوده اند.

در طول تاریخ ایران پزشکان حاذق و شریفی بوده اند که نام آنها در هرکجای دنیا موجب افتخار و سربلندی کشور ومردم این سرزمین است. پزشکانی که در طول عمر خود، از دانش وتخصصشان برای نجات جان انسان ها در هر قشری دریغ نکرده و تمام تلاش خود را برای انجام مسئولیتی که بردوششان نهاده شده، انجام داده اند.

ابوعلی سینا طبیب معروف ایرانی از مشهورترین پزشکان است که نام بلندآوازه او در جای جای دنیا به عنوان طبیبی حاذق می درخشد و کتاب قانون وی در صدر کتب علوم پزشکی در معروف ترین دانشگاه های دنیا تدریس می شود.

دکتر محمد قریب پزشک حاذق و نامور کشورمان، از اولین پزشکان متخصص طب اطفال در ایران و از بنیان گذاران بیمارستان مرکز طبی کودکان بود. خدمات چشمگیر و اقدامات بی نظیر دکتر قریب در عرصه پزشکی به ویژه طب اطفال بر هیچکس پوشیده نیست. با نگاهی به زندگینامه این پزشک ایرانی، متوجه تلاش های بی دریغ او در خدمت به بیماران می شویم تا جایی که حتی برای کودکان مریض اشک می ریزد و از هیچ کمکی به آنها کوتاهی نمی کند.

پروفسور مجید سمیعی پزشک و جراح سرشناس ایرانی می باشد که ریاست بیمارستان جراحی مغز و اعصاب در هانوفر آلمان را بر عهده دارد. وی گام های بلندی در پیشرفت جراحی مغز و اعصاب برداشته که زبانزد خاص و عام می باشد و ناگفته نماند که همواره به ایرانی بودن خود افتخار می کند و خود موجب سربلندی کشور ایران است.

این بزرگان علم پزشکی تنها نمونه ای از هزاران هزار پزشک شریف ایرانی هستند که خدمات آنها در یاری رساندن به بیمارانی که پس از خدا چشم امیدشان به آنهاست، مثال بارز عمل به سوگندنامه پزشکی است و ویژگی تمام آنها دلسوزی و مسئولیت پذیری در قبال نیازمندان وبیماران است و خوب می دانند وظیفه سنگینی بردوش دارند که اجر آن فقط با خداست و بس.

اما خبر تلخی که این روزها دل هر انسانی را به درد می آورد، شکافتن بخیه از چانه کودکی خردسال در بیمارستان خمینی شهر اصفهان است که به جرم ناتوانی والدینش در پرداخت هزینه 150 هزارتومنی بیمارستان، از سمت پزشک معالج محکوم می شود؛ پزشکی که با بی رحمی تمام دستور بازکردن بخیه را به کادر پزشکی بیمارستان صادر می کند و از خود نام ننگی در حرفه پزشکی به جا می گذارد آنچنان که این خبر در کمتر از یک روز در سراسر ایران پخش می شود؛ انتشار این خبر چنان موجی از شوک به همراه دارد که هیچکس قادر به هضم آن نیست.

مردم شریف ایران! صدرای چهارساله فرزند تمام شماست. هر قطره اشک از چشمان او و والدینش از این اقدام غیرانسانی پزشک مربوطه باید سیلی راه بیندازد تا امثال آن نادکتر را با خود ببرد چرا که چنین خطایی در حرفه حساس پزشکی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

جامعه پزشکی ایران! زمانی طوماری علیه سریال طنز ساخته شده امضا کردید که آن سریال را توهینی به پزشکان شریف ایران تلقی کردید و خواستار توقف پخش آن شدید.حال اگر از کنار بخیه های شکافته شده صورت طفل چهارساله بگذرید، این سکوت شما برای همیشه لکه ننگی بر چهره جامعه پزشکی خواهد بود.

وزیر بهداشت کشور، مسئولان وزارتخانه و دستگاه های قضایی! بدون شک چشم صدرا و خانواده مظلومش که قربانی بی رحمی پزشکی شدند که انسانیتش را پول فروخت، به اجرای عدالتی است که از آن دم می زنید و تمام مردم کشوری که به انسان دوستی معروفند، منتظرند تا عاملان این اقدام بی سابقه در تاریخ پزشکی ایران و پزشکی که سوگند خود را زیر پا گذاشت، به جزای اعمال خود برسند.

اتفاق تلخ بیمارستان خمینی شهر اصفهان تراژدی غمناکی رقم زد که قلب ملت ایران و مردم اصفهان را به درد آورد اما آنچه اهمیت دارد، این است که از کنار چنین ماجرایی نباید بی توجه عبور کرد چرا که بی پاسخ ماندن اقدام پزشکی که بخاطر مبلغی ناچیز در مقابل دستمزد کلان خود بخیه از چانه طفلی خردسال می کشد، می تواند تا همیشه عرق شرمی بر چهره پزشکانی باشد که عمل به وظیفه خطیر پزشکی را بر خود واجب می دانند و به متنی سوگند خورده اند که مسئولیت آن در تمام عمر به دوش آنهاست.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal