آخرین اخبار

23. آذر 1394 - 12:06   |   کد مطلب: 29628
معاون سابق اداره کل سیاسی سپاه پاسداران گفت: مردم تجربه مجلس ششم را دارند و می‌دانند که این تجربه‌های تلخ کشور زیر نظر اصلاح‌طلبان انجام شد و از جریان اصلاح‌طلبی سابق با آن منشور و گفتمانی که در مجلس ششم هویدا شد، دل‌خوشی ندارند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری فارس، محمود معلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در اصفهان، با اشاره به پیش‌رو داشتن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات دو تفکر در داخل کشور با یکدیگر درگیر هستند؛ تفکر اول تفکری است که معتقد به اتمام انقلاب بوده و انقلاب را تنها برای چند سال اول انقلاب 57 می‌دانند و از آرمان‌های انقلاب جدا شده‌اند.

وی افزود: افراد با این تفکر به انقلابیون فرسوده یا واماندگان از انقلاب معروف هستند و در قالب بخشی از اصلاح‌طلبان و جریان دولت جمع شده‌اند و به دنبال تسخیر نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر همچون مجلس هستند.

معاون سابق اداره کل سیاسی سپاه پاسداران اضافه کرد: تفکر دوم تفکری است که معتقد است انقلاب در وسط راه است و هنوز به همه اهداف خود نرسیده است و انقلاب در داخل و خارج کشور ادامه دارد و آرمان‌ها و شعارهای انقلاب باید دنبال شود.

معلمی تأکید کرد: تفکر اول را باید در قالب اصلاح‌طلبان، جریان دولت و جریان فتنه و تفکر دوم را در قالب ارزش‌گراها و نیروهای ارزشی نگاه کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه مردم باید به کاندیدی رأی دهند که معتقد به ادامه راه انقلاب باشد، بیان کرد: نمایندگان مجلس باید آرمان‌های انقلاب را با قدرت ادامه دهند و اگر مجلس دست کسانی که به ادامه راه انقلاب معتقد نیستند، مانند کسانی که به دنبال برقراری رابطه با آمریکا هستند، بیافتد، خطرات جدی بر سر راه انقلاب قرار خواهد گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: اعتقاد به ادامه راه انقلاب و آرمان‌های انقلاب، دارا بودن شور انقلابی و ولایت‌مداری به معنای واقعی و نه در حد شعار از ویژگی‌های یک نماینده تراز انقلاب مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

اصولگرایان با یکدیگر متحد شوند

معلمی در ادامه با اشاره به آرایش جناح‌های سیاسی در انتخابات پیش‌رو، مطرح کرد: به‌طور کلی آرایش سیاسی جناح‌ها و گروه‌ها در این انتخابات تغییر خواهد کرد و با تشکیل چهار گروه، خورده گروه‌ها در بین این چهار گروه قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: گروه اول معتدلان هستند که در بین اصولگرایان، اصلاح‌طلب‌ها و حامیان دولت وجود دارند که با یکدیگر متحد شده و یک جریان را تشکیل می‌دهند؛ این جریان زیر چتر وحدت اصول‌گرایان که توسط آیت‌الله موحدی، آیت‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی در حال انجام است، نمی‌رود.

معاون سابق اداره کل سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: گروه دوم جریانی است که معتقد به اصالت، آرمان‌ها و شعارهای انقلاب هستند که مسیر انقلاب را پیش می‌گیرند و گروه سوم جریان افراطیون اصلاح‌طلب و گروه چهارم مستقل‌ها هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ائتلافی که زیر نظر سه آیت‌الله در حال انجام است همه‌ طیف‌های اصول‌گرا را در بر نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: جریان آقای لاریجانی و جریانی که در مجلس تحت عنوان فراکسیون رهروان ولایت وجود دارند به ائتلاف اصول‌گرایان نمی‌پیوندند.

وی گفت: اگر تلاش شود همه گروه‌های اصول‌گرا یکپارچه شوند، وضعیت کنونی خوب خواهد شد اما تاکنون معلوم نیست این اتفاق می‌افتد یا نمی‌افتد.

اصلاح‌طلبان فاقد منشور و گفتمان هستند / مردم از مجلس ششم خاطره تلخی دارند

معاون سابق اداره کل سیاسی سپاه پاسداران ضمن اشاره به هویت و منشور اصلاح‌طلبی، تأکید کرد: اصلاح‌طلبان درگذشته دارای منشور بوده و به 18 گروه تقسیم می‌شدند اما در حال حاضر آن اتحاد گذشته را ندارند، به همین خاطر منشور و هویت خاصی را دارا نمی‌باشند و اگر بخواهند گفتمان مجلس ششم را شکل دهند قطعاً در جامعه کاربردی نخواهد داشت.

معلمی به تجربه تلخ مردم در فتنه‌های 78 و 88 و مجلس ششم اشاره کرد و تصریح کرد: مردم تجربه مجلس ششم، فتنه‌های 78 و 88 را دارند و می‌دانند که این تجربه‌های تلخ کشور زیر نظر اصلاح‌طلبان انجام شد و تعدادی از نمایندگان مجلس ششم به کشورهای بیگانه پناهنده شده‌اند، بنابراین مردم از جریان اصلاح‌طلبی سابق با آن منشور و گفتمانی که در مجلس ششم هویدا شد، دل‌خوشی ندارند.

وی در پایان افزود: منشور و گفتمان خاصی که اصلاح‌طلبان به گرد آن آیند وجود ندارد و به‌ احتمال‌ زیاد همه 18 گروه گذشته با یکدیگر متحد نخواهند شد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal