آخرین اخبار

23. آذر 1394 - 23:15   |   کد مطلب: 29631
در حالی که رئیس اتاق اصناف ایران بر سرمایه ایرانی کی اف سی حلال ایرانیان تأکید می کند اما این سؤال به ذهن می رسد که چه لزومی بر فعالیت رستورانی ایرانی دقیقا با نام و عنوان یک شرکت خاص آمریکایی وجود دارد؟

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «رازق»، کی‌اف‌سی در انگلیسی مخفف کلمه Kentucky Fried Chicken به معنای مرغ سوخاری کنتاکیونام یک رستوران زنجیره‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۵۲توسط کلونل هارلند ساندرز در ایالت کنتاکی آمریکا آغاز به کار کرد و هم اینک در بیش از یکصد کشور جهان دارای بیش از سیزده هزار رستوران است.

 سه شنبه 12 آبان سال جاری بود که رسانه ها از پلمپ رستورانی با عنوان کی اف سی حلال ایرانیان که گفته می شد شعبه ای از یک شرکت آمریکایی است در منطقه غرب تهران خبر دادند البته عباس پازوکی مدیرعامل این رستوران کی‌اف‌سی حلال خیلی زود آمریکایی بودن این رستوران را تکذیب کرد و گفت: پلمب کی‌اف‌سی حلال ناشی از سوءتفاهم است و این رستوران هیچ ارتباطی با کی‌اف‌سی آمریکا ندارد و با بِرَند «کی‌اف‌سی ایرانیان» به ثبت رسیده است.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران نیز در گفت و گو با خبرنگار «رازق» اعلام کرده بود: این رستوران نه آمریکایی بوده و نه وابستگی به کی اف سی آمریکا دارد بلکه تنها خطایی که انجام داده این است که در محل کسبش از مارک، برند و لوگو آمریکایی استفاده کرده است.

این در حالی است که این شرکت در روزهای اخیر در تبلیغات خود در شبکه های مجازی از بازگشایی مجدد این رستوران رأس ساعت 8 شب امروز دوشنبه 23 آذر خبر داده بود.

خبری که خیلی زود از کانال اصلی این رستوران پاک شد و اعلام زمان بازگشایی را به تاریخی که متعاقبا اعلام می شود وعده داد.

موضوعی که فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما نیز به آن اشاره کرد.

وی از شروع به کار مجدد کی اف سی حلال ایرانیان خبر داد و گفت: صاحب این فست فود در این واحد صنفی از لوگویی استفاده کرده بود که نباید استفاده می کرد و به همین دلیل تنبیه و بسته شده بود.

وی با بیان اینکه کی اف سی حلال ایرانیان با مجوز ایرانی و با سرمایه و کار ایرانی فعالیت می کند، ادامه داد: با توجه به تعهدی که این واحد صنفی داده و لوگوی خود را تغییر داده است دوباره شروع به کار می کند.

فعالیت رستورانی در ایران با نام یک شرکت خاص آمریکایی!

حال سؤالی که به ذهن می رسد این است که با توجه به اهمیت بیش از پیس «نفوذ» از جمله نفوذ اقتصادی در لایه های اقتصادی کشور چه لزومی برای فعالیت رستورانی دقیقا با نام و عنوان یک شرکت خاص آمریکایی وجود دارد و این از مصادیق بارز نفوذ اقتصادی نیست؟

لغو فعالیت شرکت غذایی ایرانیان را به مدت سه هفته نوشتم

علی فاضلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار «رازق» در حالی که سعی می کند به جای واژه «کی اف سی» از شرکت «غذایی ایرانیان» استفاده کند، اظهار کرد:من پیرامون فعالیت شرکت غذایی ایرانیان نامه لغوادامه فعالیت این شرکت را به مدت سه هفته برای اداره اماکن نوشتم و در جریان شروع به کاردوباره این شرکت نیستم.

وی در ادامه این مطلب در تشریح استاندارد های لازم برای فعالیت شرکت های خارجیدر ایران، گفت: فعالیت شرکت های خارجی در ایران اسلامی آزاد است و هرشرکتی می تواند اقدامات لازم برای فعالیت در کشور ما را انجام دهد.

رئیس اتاق اصناف کشور با تاکید براینکه فعالیت شرکت های خارجی در ایران اسلامی اصول وچارچوب خاصی دارد، اضافه کرد: باید این اصول منطبق بر خطوط قرمزی کهمقام معظم رهبری ترسیم نموده اند رعایت شود و نگاه مجموعه حاکمیت براصناف کشور این است که سرمایه گذاری باید در بخش هایی صورت بگیرد که بهرونق تولید کمک کند.

فاضلی با اشاره به اینکه بیشتر این سرمایه گذاریها باید بر روی تولید کالاهای داخلی کشور و واردات باید به کالاهایی تعلقبگیرد که که در داخل کشور تولید نداشته باشیم، ابراز کرد: باید چرخهرقابتی ایجاد شود و متاسفانه پسا تحریم و نظریه ای که از سوی دوستاناقتصادی ما مطرح شد به کالاهایی اختصاص داده شده که ضرورتی برای ورودآنها تشخیص داده نشده است مثل ورود فست فود ها در چرخه اقتصادی کشور!

فاضلی با تاکید براینکه نگاه ما به اینگونه کالاها نخواهد بود و کالاهایتولیدی و سرمایه ای که بتواند به تولید داخلی کمک کند در حوزه حمایت ماقرار دارد و سیاست کلی و جامعی است که در منویات مقام معظم رهبری لحاظشده است، اظهار کرد: این فرایند باید طی شود و هر شرکتی می تواندتقاضا بدهد در داخل کشور فعالیت کند  ولی نخست باید برای ثبت شرکت خود دردستگاه قضایی در حوزه ثبت شرکت ها  اقدام کند.

لزوم ثبت نام شرکت های خارجی در شاخه ثبت حوزه قضائی کشور

رئیس اتاق اصناف کشور ادامه داد: این قصه که تمام شد می تواند برای ورودکالای خود به ایران به حوزه بازرگانی وزارت صنعت و معدن و تجارت مراجعهکند و این چرخه باید طی شود وقتی این مراحل طی شد و موافقت  گرفته شدمی تواند به اتحادیه مربوطه مراجعه کند.

فاضلی در خاتمه در بیان روند ثبت قانونی شرکت ها در داخل کشور، خاطرنشانکرد: در رابطه با برند خود و ایجاد کارگاه و بنگاه به صورت زنجیره ایفروشگاه بزرگ و کارگاه اقدام کند و اولویت با کالاهای غیر تولیدی در داخلکشور است زیرا نیازی به ورود کالاهای مشابه تولید داخلی در کشور نداریم.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal