آخرین اخبار

19. دى 1394 - 10:21   |   کد مطلب: 29797
امام جمعه سابق اسدآباد گفت: قيام خونين مردم قم در 19 دي سال 56، از يك سو آهنگ انقلاب اسلامي را شتاب داد و از سوي ديگر رهبري امام راحل(ره) را به عنوان نقش اصلي مبارزه با رژيم شاه آشكارتر كرد.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام و المسلمين علي زادسر جيرفتي در گفتگو با خبرنگار ما، قيام خونين مردم قم در 19 دي سال 56 را روزي تاريخي و غرورآفرين خواند و افزود: بدون ترديد اين قيام به دليل اعتقاد راسخ مردم به مقام مرجعيت، مردمي‌ترين انقلاب قرن بيستم بود كه با تحولاتي باورنكردني به بار نشست و از ميان آن روز تاريخي 22 بهمن و پيروزي انقلاب اسلامي در سال 57 جلوه‌گر شد.

 

وي گفت: در سال 56 مردم قم به دنبال چاپ مقاله‌اي اهانت‌آميز به امام راحل (ره) و مرجعيت شيعه احساس خطر كرده و با ريختن به خيابان‌ها و اعلام اعتراض خود، از يك سو آهنگ انقلاب اسلامي را شتاب دادند و از سوي ديگر رهبري امام راحل(ره) به عنوان نقش اصلي مبارزه با رژيم شاه بيشتر آشكار شد.

 

امام جمعه سابق اسدآباد قيام 19 دي قم را بيت‌الغزل نهضت امام راحل(ره) دانست و ابراز داشت: اين قيام اعلام حمايت از مقام روحانيت، مرجعيت و پاسخي كوبنده به ياوه‌گوياني بود كه به اسلام و ارزش‌هاي آن هجوم آورده بودند. وي با اشاره به واكنش امام خميني (ره) در كشتار مردم قم افزود: ايشان در بياناتي ضمن همدردي با مردم فرمودند «من متحيرم كه اين فاجعه بزرگ را به چه كسي بايد تسليت گفت؟ آيا به رسول خدا(ص)، به ائمه معصومين(ع)، به حضرت حجت(عج)، تسليت بگويم و يا به مظلومان، امت اسلام، به ملت مظلوم ايران يا به اهالي داغديده قم، به چه كسي بايد تسليت گفت و از كدام يك از افرادي كه در راه اسلام و حفظ آن سختي‌ها و مصيبت‌هاي بي‌شماري را تحمل كرده‌اند»، كه اين نوع از به كارگيري ادبيات نشان از اهميت كار مردم قم و فزوني غم اين فاجعه دارد.

 

زادسر جيرفتي با بيان اينكه عاشوراي نهم دي ماه امسال متأثر از پيام 19 دي ماه در سال 56 بود، ابراز داشت: سران فتنه و دشمنان اسلام بار ديگر قيام مردم قم را در عاشوراي امسال تكرار كردند تا با دفاع از حريم پرحرمت امامت و ولايت، توطئه‌هاي دشمنان و يزديديان را نقش بر آب كنند.

 

وي در ادامه با تأكيد بر تبيين فلسفه اصلي قيام 19 دي افزود: دشمنان اسلام تلاش بسياري براي به فراموشي سپردن وقايع تاريخي انقلاب و خاطره‌ها از سوي نسل‌هاي جديد دارند كه به همين دليل، متوليان امر بايد وقايع و رويدادهاي انقلاب را همواره زنده نگه دارند.

 

امام جمعه  سابق اسدآباد با قدرداني از صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و همچنين مركز همدان در زمينه توليد فيلم‌هاي تاريخي گفت: طبق گفته‌هاي مسئولان صداوسيماي مركز همدان سريالي از زندگي سيدجمال‌الدين اسدآبادي در حال توليد است كه به معرفي اين شخصيت بزرگ و تاريخ آن دوران مي‌پردازد كه توليد اين فيلم گامي بزرگ در راستاي زنده نگه داشتن تاريخ اسلام است گرچه مسئولان اين امر دير به فكر افتاده‌اند.

 

وي دشمنان ملت را داراي افكاري طاغوتي خواند و افزود: هدف مشترك همه پيامبران و امامان در مبارزه با دشمنان خود تلاش براي ريشه‌كني باطل و طاغوت بوده و در دوران معاصر نيز امام خميني(ره) و رهبر فرزانه انقلاب در راستاي دست‌يابي به اين هدف تلاش كرده و مي‌كنند.

 

زادسر جيرفتي با بيان اينكه در رگ‌هاي مردم ايران خون مرجعيت جاري است، ابراز داشت: سران فتنه بايد بدانند كه مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي حاضرند با يك اشاره ولي فقيه، جان خود را فداي نظام مقدس جمهوري اسلامي و انقلاب كنند. وي در پايان خاطرنشان كرد: 99 درصد رأي‌دهندگان به كروبي و موسوي در انتخابات دهم، آنها را حامي ولايت فقيه و ياري‌كننده دين مي‌پنداشتند در صورتي كه به دليل مشخص شدن اهدافشان، امروز اقدامات آنها را محكوم مي‌كنند.

انتهاي پيام/ن
 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal