آخرین اخبار

26. دى 1394 - 8:10   |   کد مطلب: 29840
امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات سبب ماندگاری انقلاب است، گفت: برای انتخاب اصلح بررسی کنید و مواضع افراد را مطالعه کنید و ببینید تاکنون چکار کرده‌اند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع، درفارس،آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز همدان با اشاره به اینکه برای آخرت توشه بردارید، اظهار کرد: بهترین توشه برای سفر قیامت تقواست و تقوا نیز در مباحث مختلف فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی  و اقتصادی باید در نظر گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه تقوا به معنی این است که انسان‌ها حکم خداوند را مراعات کنند و بدانند که چه وظیفه‌ای را بر عهده دارند، بیان کرد: تقوا دوای دردها و بهترین دارو برای نجات و تکامل انسان‌ها است.

 

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه با تقوا از مشکلات خارج می‌شویم، خاطرنشان کرد: با تقوا خداوند رزق و روزی مادی و معنوی می‌دهد و رزق معنوی، تربیت خوب فرزند، توفیق اقامه نماز اول وقت و توفیق نماز شب است.

 

وی با اشاره به اهمیت حوزه‌های علمیه بیان کرد: مراجع تقلید در رأس حوزه‌ها هستند و امامان(ع) موسس حوزه‌ها بودند و در همین راستا نقل می‌شود که امام صادق (ع) 4 هزار شاگرد تربیت کردند.

 

آیت‌الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه رسالت حوزه‌های علمیه رسالت انبیاء است، افزود: انبیاء برای هدایت انسان‌ها مامور شدند و رسالت انبیاء رساندن انسان‌ها از مردگی به زندگی است.

 

وی با تاکید بر اینکه انبیاء الهی آمده‌اند تا ما را از ظلمات نجات دهند، گفت: حوزه‌های علمیه ادامه دهنده راه انبیاء هستند.

آیت الله موسوی اصفهانی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه حافظ خط حضرت محمد (ص) و آل محمد (ع) است و باید این مراکز تقویت شوند.

 

امام جمعه موقت همدان خواستار کمک به حوزه‌های علمیه از سوی مردم شد و بیان کرد: بهترین پسر و دختری که در خانه دارید را تشویق کنید که به حوزه‌‎های علمیه بروند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز حوزه‌های علمیه نیاز به کمک دارند، افزود: سیاست حوزه‌های علمیه این است که از اعتبارات دولت کمتر استفاده شود و با استفاده از کمک‌های مردمی توسعه پیدا کند.

 

آیت‌الله موسوی اصفهانی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه را ابتدا با نیروی انسانی و بعد به شکل مالی کمک و حمایت کنید.

 

وی با بیان اینکه حوزه علمیه همدان اکنون نیازمند یک مدرسه 6 کلاسه است، گفت: با ایجاد این مدرسه طلبه‌های بسیاری در همدان حفظ می‌شوند و این مهم تاثیرات قابل توجهی دارد.

 

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه شهرستان‌های کبودراهنگ، رزن و قهاوند فاقد حوزه علمیه هستند، خاطرنشان کرد: با نبود حوزه علمیه مساجد، روستاها و سیستم آموزش و پرورش و ادارات بدون روحانی می‌مانند.

 

وی با بیان اینکه برخی از مردم مستحبات بسیاری را انجام می‌دهند اما واجبات را فراموش کرده اند، اظهار کرد: بر اساس فرمایش امام حسن عسگری (ع) عابدترین مردم کسی است که واجبات را انجام می‌دهد.

 

آیت الله موسوی اصفهانی ترک گناه را اولین گام برای تهذیب نفس دانست و افزود: بر اساس فرمایشات ائمه علیهم السلام مردم باید از کاری که شک دارند گناه باشد نیز پرهیز کنند.

 

وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افراد کاندیدا، ستادهای اجرایی و نظارت، شورای نگهبان و مجریان انتخابات مباحثی را که از سوی مقام معظم رهبری مطرح می‌شود را به صورت عملی مد نظر قرار دهند.

 

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه انتخابات یکی از امتحانات بزرگ این روزها‌ست، افزود: بر‌اساس فرمایش مقام معظم رهبری همه افراد حتی آنهایی که نظام را قبول ندارند، باید در انتخابات شرکت کنند.

 

آیت‌الله موسوی‌اصفهانی اضافه کرد: کسانی که نظام را قبول ندارند آیا نمی‌خواهند در امنیت باشند؟برای ماندن امنیت و قدرت و صلابت همه افراد باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شرکت کنند.

 

وی شرکت در انتخابات را سبب ماندگاری انقلاب دانست و اظهار کرد: کسانی که دغدغه انقلاب را دارند در این امتحان حضوری گسترده داشته باشند.

 

امام جمعه موقت همدان همچنین بر مبحث آگاهانه رأی دادن و انتخاب اصلح تاکید کرد و گفت: برای انتخاب اصلح بررسی کنید و مواضع افراد را مطالعه کنید و ببینید تاکنون چکار کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه برای انتخاب اصلح اطرافیان کاندیداها را بررسی کنید، گفت: باید بررسی و تحقیق شود که افراد کاندیدا بی‎تفاوت نبوده و یا اهل فتنه نباشند، تا انتخاب اصلح انجام شود.

 

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه مسئله فتنه 88 مسئله برچیدن انقلاب بود، خاطرنشان کرد: فتنه سال 88 به دنبال از بین بردن زحمات امام (ره) و شهدا بود.

وی خطاب به نمازگزاران بیان کرد: مراقب ساکتین فتنه باشید و مراقب باشید بی‌تفاوت‌ها به مجلس نروند.

 

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه برخی از افراد هزینه زیادی برای انتخابات می‌کنند، اضافه کرد: هزینه زیاد، فریب افکار عمومی است که مردم نیز با بصیرت در انتخابات شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه برای انتخابات اصلح مشورت کنید، تاکید کرد: تهمت زدن از محرمات است و مراقب آبروی افراد باشید.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal