آخرین اخبار

30. دى 1394 - 19:09   |   کد مطلب: 29911
نمایندگان مجلس با اشاره به دیدار امروز مقام معظم رهبری با دست‌اندرکاران انتخابات:
برگزارکنندگان انتخابات به مر قانون عمل کنند/ قدردانی از نگاه رهبری به برجام
نمایندگان با اشاره به دیدار امروز مقام معظم رهبری تاکید کردند که انتخابات باید بر اساس قانون برگزار شود تا شاهد حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای باشیم. همچنین وکلای مردم از برجام به عنوان حادثه بزرگ یاد کردند اما از سوی دیگر تاکید داشتند باید همواره اقدامات طرف مقابل را رصد کرد تا به تعهدات خود پایبند باشند.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از  خبرگزاری خانه ملت، سرویس سیاسی؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار دست‌‌اندرکاران انتخابات دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان با تشریح آداب و عناصر تضمین‌کننده‌ی «رقابت سالم در انتخابات»، ملت و جمهوری اسلامی ایران را برنده‌ی پرافتخار برگزاری یک «مسابقه‌ی ملی و قوی» در عرصه‌ی انتخابات خواندند و با بیان نکات مهمی درباره‌ی اجرای برجام خطاب به مسئولان افزودند: آمریکا، همان آمریکای قدیمی است، مراقب خدعه‌هایش در اجرای همین نتایج مذاکرات هسته‌ای باشید.

در این باره با نمایندگان مجلس گفت و گویی انجام شد که در ادامه می خوانید:

حقیقت پور: باید مراقب خدعه کردن غرب در برجام باشیم

منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دیدار امروز مقام معظم رهبری با دست‌اندکاران برگزاری انتخابات تاکید کرد: ایشان از برجام به عنوان حادثه ای مهم و بزرگ نام بردند و بیان کردند که همین اندازه که خواسته های جمهوری اسلامی ایران برآورده شده است با زحمت تیم مذاکره کننده و رییس جمهور تامین شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولان به لبخند طرف مقابل اعتماد نکنند، اظهار داشت: رهبر انقلاب با بیان اینکه نکته که طرف مقابل ماسک بر چهره زده است از مسئولان خواستند مراقب خدعه کردن غرب و عدم پایبندی به تعهداتشان باشیم تا  اگر خدعه‌ای از طرف مقابل دیدیم مقابله به مثل کنیم، اگر طرف مقابل نقض عهد کرد، این طرف هم باید نقض عهد کند.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر ایشان نگران واکنش های داخلی به موضوع برجام هستند و تاکید کردن که وانمود نکنیم دستاوردهای لطف طرف مقابل بود. بلکه تیم مذاکره کننده با ایستادگی و تلاش دانشمندان به این موفقیت دست پیدا کردیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برخی انتقاد می کنند که دستاوردهای برجام مناسب نیست اما مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید داشتند که می توانستیم به دستاورد بهتری دستیابیم اما این موفقیت مطابق توان و فرصتی فراهم شد.

 یوسفیان ملا: مشکلات اقتصادی به تحریم گره نخورده است

عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دیدار امروز مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به اینکه تحریم ها تنها 20 تا 40 درصد مشکلات اقتصادی کشور را ایجاد کرده است، گفت: ایشان بارها تاکید داشتند اینکه ما همه مشکلات و اقتصادی را به مسئله  تحریم مرتبط بدانیم کاری حساب شده نیست.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم باعث اخلال در امر اقتصادی شده است، تاکید کرد: تحریم عامل مشکلات اقتصادی شده است شکی در این نیست اما همه مشکلات را نمی توان به تحریم وابسته دانست. بنابراین اگر در اقتصاد کشور برنامه مدونی داشته باشیم می توانیم با همین امکانات کنونی بسیاری معضلات اقتصادی را رفع کرد.

 

وی اظهار داشت: در سیستم بانکی مبلغ قابل توجهی معوقات بانکی داریم  که اگر این مبلغ به سیستم پولی کشور برگردد بسیاری از مشکلات کشور رفع می شود. این پول اگر به سیستم اقتصادی برگردد باعث احیای صنعت در کشور می شود.

این نماینده به بیان اینکه باید موضوع اشتغال زایی را دنبال کنیم که اگر اتفاق بیفتد می تواند رونق اقتصادی کشور شود گفت: بر اساس گفته رهبری تحریم تنها 20 تا 40 درصد عامل مشکلات اقتصادی است که در حال حاضر این مسئله رفع شده است و ما باید برای 60 درصد بعدی مشکلات اقتصادی برنامه داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین این درست نیست که همه مشکلات کشور را به تحریم ها گره بزنیم و هیچ برنامه ای برای رفع معضلات اقتصادی نداشته باشیم که اگر به این نکته توجه نکنیم در آینده نزدیک حجم مشکلات اقتصادی بیشتر خواهد شد.

نعمتی: مسئولان برگزاری انتخابات به مر قانون عمل کنند

بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دست‌اندکاران برگزاری انتخابات گفت: ایشان برای چندمین بار به برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور تاکید کردند و از مردم و رای دهندگان خواستند با بصیرت و فکر، انسانهای صالح را انتخاب کنند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر انقلاب معیارها و شاخص های فرد اصلح را به مردم معرفی کردند، اظهار داشت: به گفته ایشان باید به فردی رای داد که وقتی در مسند نشست خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهد، کشور را به دشمن نفروشد.

 

وی گفت: ایشان فرمودند از کسانی که نظام را قبول ندارند دعوت به حضور در پای صندوق های رای کردند و نه اینکه کسی که نظام را قبول ندارد به مجلس راه یابد. این نکته به مسئولیت تایید و رد صلاحیت  کاندیداها از سوی شورای نگهبان اشاره دارد بنابراین اعضای شورای نگهبان باید با دقت بیشتری در این زمینه اقدام کنند.

این نماینده اظهار داشت: البته ایشان از مسئولان برگزاری انتخابات می خواهند که جای پای قرصشان همواره قانون باشد و به مر قانون عمل کند. از سوی دیگر می فرمایند کسی نباید نهاد قانونی را مورد افترا و اهانت قرار دهند. ایشان مجریان انتخابات را به دور از اشتباه و خطا نمی دانند اما تاکید دارند اگر باب توهین و افترا باز شود، شاهد هرج و مرج در جامعه خواهیم بود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس شورای اسلامی گفت: از نگاه ایشان نباید اذهان عمومی را مشوش کنیم و باید اجازه دهیم مردم با شوق و ذوق و نشاط در پای صندوق های رای حاضر شوند .

سبحانی نیا: نباید به بهانه اتفاق سفارت عربستان جوانان مومن را زیر سوال ببریم

حسین سبحانی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت نیز در خصوص بیانات امروز مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندکاران برگزاری انتخابات گفت: ایشان در خصوص اتفاق حادثه سفارت عربستان واکنش نشان دادند و این مسئله را بسیار زشت و نادرست عنوان کردند. این نکته بسیار حائز اهمیت است و باید آن را برای اقدامات بعدی در آینده مد نظر قرار دهیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه ایشان تاکید داشتند پیش از این نیز مخالف چنین رفتارهایی بودند، اظهار داشت: در ماجرای سفارت انگلیس نیز رهبر انقلاب بالا رفتن از دیوار سفارتخانه ها را نادرست عنوان کرده بودند اما متاسفانه امروز نیز شاهد چنین رفتاری بودیم. البته به نظر می رسد اتفاق سفارت عربستان از سمت گروه های نفوذی انجام شد.

 

وی ادامه داد: ایشان بر همین اساس تاکید کردند نباید به بهانه این اتفاق و نفوذ عهده ای در جمع معترضان به اعدام شیخ نمر، جوانان حزب اللهی را زیر سوال ببریم. ایشان فرمودند به صرف اینکه قضیه‌ای مثل سفارت عربستان و سفارت انگلیس پیش بیاید که کاری بسیار بد و به ضرر کشور و اسلام است، این را بهانه نکنند که جوانان مؤمن را مورد تهاجم قرار دهند.

این نماینده در ادامه به تقدیر و تشکر رهبر انقلاب از اقدام سپاه پاسداران در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: ایشان مانند همیشه از نیروی های جوان سپاه تقدیر کردند که به موقع با ملوانان آمریکایی برخورد شد و با بررسی دقیق و سریع قضیه حل فصل شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همواره از هوشیاری نیرویهای امنیتی کشور که به موقع اقدامات دشمنان را رصد و عمل می کنند تقدیر و تشکر می کنیم و امنیت خود را از آمادگی همیشگی آنها می دانیم.

حیدرپور: برجام اتفاق مهمی بود

 عوض حیدرپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای چندمین بار از برجام و موفقیت تیم مذاکره کننده کشور حمایت کرد، گفت: ایشان همواره از مذاکرات و تیم مذاکره کننده کشور حمایت کردند و آنها همیشه از راهنمایی های موقع ایشان بهره مند بودند. این بار نیز رهبر انقلاب برجام را حادثه مهم و بزرگ دانستند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر انقلاب تاکید داشتند همه خواسته های ما تامین نشد، توضیح داد: ایشان نیز عنوان کردند همه خواست جمهوری اسلامی تامین نشد اما دستاوردها و موفقیت هایی که در این توافق به دست آورد را متناسب با توان و ظرفیت کشور عنوان کردند. بنابراین تیم مذاکره کننده عملکرد مناسب و مقبولی داشت.

 

وی ادامه داد: اما مسئله این که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند توجه به اتفاقات بعد از اجرایی شدن برجام است. ایشان توجه همه مسئولان را به این موضوع جلب کردند که کسی به لبخند طرف مقابل دلنبند و همواره بررسی شود که غرب به تعهدات خود عمل می کند یا خیر.

به گفته این نماینده موضوع اقتصادی و حل مشکلات روزمره مردم نیز باید مد نظر مسئولان قرار گیرد و برای آن برنامه مدونی تدوین شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه گفته شود همه مشکلات اقتصادی با رفع تحریم ها برطرف می شود حرف خطایی است چرای که به گفته ایشان تنها 40 درصد مشکلات ما به تحریم گره خورده است و برای رفع همه عمده مشکلات کشور باید به اقتصاد مقاومتی روی آوریم./

پایان پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal