آخرین اخبار

5. بهمن 1394 - 9:09   |   کد مطلب: 29949
دهیار روستای مزرعه بید از جمع‌آوری ٧٠ میلیون تومان زکات از ابتدای سال تا کنون در این روستا خبر داد و اظهار کرد: روستای مزرعه بید در حال حاضر رتبه اول پرداخت زکات و مشارکت مردمی را در سطح روستاهای شهرستان اسدآباد دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، "علی کاظمی" در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به مشارکت چشمگیر مردمی روستای مزرعه بید اظهار کرد: مسجد روستای مزرعه بید یکی از پروژه‌های مهمی است که توسط مشارکت مردمی و زکات با صرف هزینه‌ای افزون بر یک میلیارد تومان ساخته شده است.

وی در ادامه تعداد جمعیت روستای مزرعه بید را دو هزار و ٢٠٠ نفر با ۵۵٠ خانوار اعلام کرد و گفت: بیش از ۶٠ درصد مردم این روستا راننده ماشین سنگین بوده و ۴٠ در صد هم به کشاورزی به‌ویژه باغداری اشتغال دارند.

وی با اشاره به وجود ۴٠٠ تا ۵٠٠ ماشین سنگین و نیمه‌سنگین در این روستا افزود: در حال حاضر روستای مزرعه بید با این میزان دستگاه ماشین سنگین پنج درصد حمل‌ونقل کشوری را برعهده دارد.

کاظمی با بیان اینکه روستای مزرعه بید از کلیه امکانات زیرساختی برخوردار است، اظهار کرد: امسال تنها کتابخانه مجهز به ویژه در بخش کودک استان در این روستا با اعتباری افزون بر ۶٠ میلیون تومان و با همکاری نهاد عمومی کتابخانه‌های استان و دهیاری روستا برای علاقمندان به مطالعه راه‌اندازی و افتتاح شد که تاکنون از استقبال گسترده اهالی روستا به‌ویژه جوانان و نوجوانان برخوردار بوده است.

وی نبود باشگاه ورزشی در سطح روستا، خشکسالی و کاهش منابع آبی را از جمله مشکلات این روستا برشمرد و خاطرنشان کرد: حمایت دولت از کشاورزان روستا و توجه به توسعه امکانات تفریحی برای جوانان و نوجوانان از جمله خواسته‌های مردم روستای مزرعه بید است.

کاظمی میزان اعتبار امسال دهیاری این روستا را افزون بر ۴٠ میلیون تومان دانست و گفت: ۶٠ درصد این میزان اعتبار در راستای پروژه‌های عمرانی روستا هزینه شده است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal