آخرین اخبار

17. بهمن 1394 - 10:19   |   کد مطلب: 30107
رئیس اداره کتابخانه‌های اسدآباد خبر داد:
ارائه و معرفی هفت کتاب در نشست مدرسه‌ای «کتاب‌خوان» اسدآباد
رئیس اداره کتابخانه‌های اسدآباد با اشاره به برگزاری اولین نشست مدرسه‌ای «کتاب‌خوان» در اسدآباد، گفت: هفت عنوان کتاب در این نشست ارائه و معرفی شد.

به گزارش آوای سیدجمال، مهدی مرادیان‌تمجید در گفت‌وگو با خبرنگار ما، از برگزاری اولین نشست مدرسه‌ای «کتاب‌خوان» در کتابخانه شهید رجائی اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: این نشست با حضور رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش پرورش، کتابداران، کارشناسان فرهنگی، دبیران و دانش‌آموزان دبیرستان حضرت زینب(ع) برگزار شد.

 

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در کمک به آگاهی‌بخشی و افزایش اطلاعات جامعه، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های کتابخوان با هدف به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و معرفی آن به دیگر افراد جامعه است.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های اسدآباد با بیان اینکه دانش‌آموزان نیازمند مطالعه کتب غیر درسی خود برای حضور بهتر در جامعه و خانواده خود هستند، گفت: این امر می‌تواند دانش و اطلاعات مورد نیاز را در زندگی روزمره افراد زیاد کند.

 

وی با اشاره به اینکه خلاصه‌ای از کتاب‌های «دا»، «خدا کیست؟»، «قدرت هوش گفتاری»، «سفر به قرن بیست و یکم»، «داستان هایی از خداشناسی»، «در راه بندگی»  و«دختر شینا» در این نشست ارائه شد، افزود:  لوح تقدیر و جوایزی به کسانی که به معرفی کتاب پرداختند، اهداء شد.

 

خلاصه ای از کتاب‌های ارائه شده به شرح زیر است:

"دا" :خاطرات سیده زهرا حسینی به اهتمام سیده اعظم حسینی/ ارائه توسط:سهیلا وهیبی(مربی پرورشی دبیرستان)

"دا" حکایت گر حوادث و خاطرات بکر دختر 17 ساله ای در 20 روز ابتدای جنگ است که ابتدا برای ارضای کنجکاوی خود به بیمارستان خرمشهر می رود و به دلیل عدم آشنایی با کمک های اولیه و جثه ای نحیف، به صورت ناخواسته به غسالخانه ی قبرستان هدایت می شود و در کشاکش درونی با خود سرانجام به شستشوی اجساد، کندن قبر، خوابیدن شبانه در غسالخانه و ... می پردازد.

 

"خدا کیست؟" نوشته زهره سوزنی/ارائه توسط:زهرا معصومی(دانش آموز)

نویسنده در این کتاب در پی معرفی خدای مهربان است و دوست دارد او را و عظمتش را به همه بشناساند.در این کتاب چند مبحث مورد بررسی قرار می گیرد: خدا از زبان خدا(در بیان ویژگی های خداوند آفریننده جهان)- قانون زندگی(در بیان نیاز انسان به یک قانون کلی در زندگی و این که این قانون کامل تنها قانون خداوند است)- نیکوکاری از دیدگاه الهی( در بیان ایمان ،انجام اعمال صالح و پرهیز از گناه)- ثروت- بیماری- جلال خداوندی- فواید صلوات- ازدواج از دیدگاه الهی از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب هستند.

 

"قدرت هوش گفتاری" نوشته: تونی بازان/ارائه توسط:مهدیه بختیاری (دانش آموز)

این کتاب به 10 فصل تقسیم می شود که هرکدام شما را برای هوش گفتاری و بهبود آن کمک می کند.فصل 1:شامل سرآغاز و ساختار کتاب، فصل 2:اثبات اینکه شما یک نابغه ی کلامی هستید، فصل 3:قدرت کلمه، فصل 4: پسوندها و پیشوندها، فصل 5:استفاده از قدرت مغز برای افزایش قدرت لغوی، فصل 6:زبان بدن و چگونگی قوی کردن آن، فصل 7:سخنرانی کردن برای خود، فصل 8:چگونه سرعت درک و بیان را بالا ببریم، فصل 9: قدرت ارتباط، فصل 10:افزایش هوش گفتاری با استفاده از هوش فضایی و ارتباط آن با هوش اجتماعی

 

"سفر به قرن بیست و یکم" نوشته:ریکو اچیدا/ارائه توسط: پریان شکوری راد(دانش آموز)

نویسنده ی این کتاب در ابتدا ضمن ابراز همدردی با نوجوانان و جوانان می کوشد جوانان را در برخورد با مشکلات احتمالی امروز و مواجهه با بحران هایی که در چشم انداز فردای آن ها وجود دارد راهنمایی کند.این کتاب شامل 6 فصل با عناوین زیر می باشد: 1.سخنی با تو 2.پیمان 3.توانایی دل 4.خویشتن سازی 5.عشق و رابطه ها 6.آرزوها

 

"داستان هایی از خداشناسی" /ارائه توسط:فاطمه میرزایی (دانش آموز)

این کتاب از کتاب های مختلف دیگری در باب خداشناسی منشا گرفته که تماما مربوط به خدا هستند.نویسنده در این کتاب بیان می دارد که هر انسانی ذاتا از بدو تولد به خدا ایمان دارد و خدا در همه جا حقانیت دارد البته با عناوین مختلفی که همه ماهیت یکسان دارند.در کنار مباحث اصلی این کتاب برای درک بهتر موضوع داستان هایی از دانشمندان بزرگ همچون انیشتین و ادیسون درخصوص خداشناسی مطرح شده که بسیار جالب و خواندنی می باشند.

 

"دختر شینا" نوشته:بهناز ضرابی زاده/ارائه توسط:نگین مدینه خرمی (دانش آموز)

دختر شینا خاطرات زندگی قدم خیر محمدی کنعان همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر می باشد.نویسنده در این کتاب قدم به قدم وارد زندگی قدم خیر محمدی شده است تا زندگی او را باسردار شهید ابراهیمی هژیر روایت کند، داستان روزها و شب هایی  که این زن و فرزندانش وضعیت قرمز را تجربه می کردند و پدر در مناطق جنگی مشغول دفاع در برابر دشمن بود.این کتاب خاطرات زنی را روایت می کند که در طول هشت سال زندگی با یکی از سرداران دفاع مقدس با دشواری های دوری همسر و بزرگ کردن فرزندانش کنار آمد وبه تنهایی چهار دختر و یک پسر را بزرگ کرد.

 

"در راه بندگی" نوشته:محمد اصغری نژاد/ارائه توسط:نازنین چنگیزی (دانش آموز)

کتاب در راه بندگی درس هایی است از یک بنده صالح خدا حاج محمدرضا الطافی نشاط . وی در گفتار خود ساده بود و رفتار دور از ریای او از زیباترین جنبه های شخصیت ایشان بود. ویژگی سادگی رفتار او در دعا و درخواست حاجت از خداوند و حتی گفتگوی او با ائمه اطهار علیهم السلام به هنگام زیارت و عرض ادب چنان بی پیرایه است که به راستی شگفتی می آفریند.

 

انتهای پیام/ن

 

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal