آخرین اخبار

18. بهمن 1394 - 11:23   |   کد مطلب: 30124
رئیس اداره بهزیستی اسدآباد گفت: امسال طرح غربالگری شنوایی و بینایی برای 2 هزار و 887 نفر در شهرستان اجرا شده است.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از فارس؛ اکبر احمدی‎منش در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی خدمات مشاوره‌ای خوبی ارائه شده است، اظهار کرد: در 9 ماه گذشته 20 نفر از مددجویان مبلغ 10 میلیون ریال یارانه برای مراکز درمان اقامتی میان‌مدت دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد فاقد مرکز درمان دارویی اعتیاد، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی بود، افزود: با توجه ضرورت وجود چنین مرکزی مجوزی برای ایجاد آن صادر شده است.

رئیس اداره بهزیستی اسدآباد با بیان اینکه برای پیشگیری از معلولیت‌ها، فعالیت‌ها و برنامه‌های مطلوبی اجرا شده است، تصریح کرد: در طی 9 ماه گذشته به 35 نفر خدمات مشاوره و آزمایش ژنتیک ارائه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی و بینایی در شهرستان، گفت: 383 مورد غربالگری شنوایی نوزادان و 2 هزار و 504 مورد غربالگری بینایی کودکان زیر 6 سال انجام شده است.

احمدی‌منش با اشاره به اینکه امسال 404 نفر در زمینه مهارت‌های زندگی، پیش از ازدواج و فرزندپروری آموزش فرا گرفتند، از آموزش 240 نفر در برنامه پیشگیری از معلولیت‌ها در اسدآباد خبر داد و افزود: یک‎هزار نسخه  بروشور، کتابچه و سی دی با موضوع معلولیت‌ها و پیشگیری از آن تهیه و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری فنی و حرفه‌ای کلاس نیازسنجی شغلی در داخل مراکز اقامتی برگزار شد، افزود: در این کلاس‌ها 70 نفر شرکت کرده و با آموزش به آن‌ها نیازسنجی در خصوص اشتغال آن‌ها انجام شد.

رئیس اداره بهزیستی اسدآباد به برپایی 40 نمایشگاه در زمینه مقابله با ایدز و اعتیاد اشاره کرد و گفت: حدود یک‎هزار و 100 نسخه هم کتابچه و بروشورهای مرتبط با اعتیاد تهیه و توزیع شده است.

وی از برگزاری دو دوره کلاس آگاه‌سازی اعتیاد در داخل کمپ‌های ترک اعتیاد خبر داد و گفت: در این دوره‎ها 60 نفر شرکت داشتند.

احمدی‌منش از اجرای برنامه‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در 42 محیط خبر داد و افزود: طی سال‌ جاری 18 مورد بازدید از مراکز تحت نظارت انجام شده است.

وی برگزاری دو دوره کلاس آگاه‌سازی ایدز در داخل مراکز اقامتی با شرکت 65 نفر و تهیه بانک اطلاعاتی برای 100 نفر از بهبودیافتگان اعتیاد را از دیگر برنامه‌های حوزه پیشگیری در بهزیستی برشمرد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal