آخرین اخبار

26. بهمن 1394 - 15:04   |   کد مطلب: 30234
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:
کار تدوین کتاب شهدا در همدان آغاز شده است/ 14 کتاب شهدا در دست چاپ
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: کار تدوین کتاب شهدا در استان همدان آغاز شده و تاکنون 14 کتاب در خصوص شهدا برای چاپ به بسیج استان ارسال شده است

به گزارش آوای سیدجمال به  نقل از فارس، علی بقایی در اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری مدرسه عشق در تالار انصارالحسین(ع) همدان اظهار کرد: جشنواره «مدرسه عشق» از سال 91 در سطح کشور کار خود را آغاز کرده و به جهت فراگیری و کمیت، فراگیرترین جشنواره بسیج در کشور است که 60 هزار پایگاه مقاومت بسیج را زیر پوشش خود دارد.

وی در خصوص برگزاری این جشنواره در سال‌های گذشته افزود: داوری این جشنواره در سال‎های گذشته در حوزه‌ها و نواحی مختلف مقاومت، ابتدا به صورت شهرستانی و سپس استانی با ایجاد نمایشگاهی برگزار می‌شد و بهترین آثار در سطح کشور مورد بررسی قرار می‎گیرد.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: افتخار استان همدان در سال 93 با 9 رتبه اول تا سوم رتبه پنجم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در خصوص کمیت و تعداد آثار پستی و اینترنتی نیز استان همدان رتبه دوم را در سطح کشور کسب کرده است و حدود 900 اثر در موضوعات گرافیک، پویانمایی، نقاشی، خطاطی، عکاسی و نشریات بسیج داشته است.

بقایی در خصوص ظرفیت‌های خوب دیگر استان همدان خاطرنشان کرد: استان در انتشار کتاب‌های دفاع مقدس همچون «دختر شینا» اثر بهناز ضرابی‎زاده و «آب هرگز نمی‌میرد» اثر سردار حمید حسام در جشنواره جایزه ادبی جلال رتبه اول را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه استان همدان قطب انیمیشن و پویانمایی در کشور است، ادامه داد: امسال نخستین سالی بود که در جشنواره فیلم فجر بخش انیمیشن استان حائز رتبه نخست این بخش شد که این نشان از ظرفیت خوب و اطلاع‎رسانی گسترده استان در این خصوص دارد.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: در حال حاضر تاکنون 190 نفر برای دوره‌های آموزشی پویانمایی در استان همدان ثبت‌ نام کرده‌اند که این افراد علاوه بر افراد علاقه‌مند، افراد آماتور و حرفه‌ای هستند که قرار است در بهار سال 95 کارگاه‌های آموزشی برای آنها تشکیل شود.

وی ادامه داد: کار تدوین کتاب شهدا در استان همدان آغاز شده و تاکنون 14 کتاب در خصوص شهدا برای چاپ به بسیج استان ارسال شده است، 21 اثر برتر در استان همدان وجود دارد که جای بسی خرسندی است.

بقایی با بیان اینکه ما در مجموعه سپاه استان آمادگی این را داریم که کار شبکه‌سازی را دنبال کنیم، گفت: در سال 95 کار آموزشی با همکاری حوزه هنری تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از بالقوه به بالفعل تبدیل می‎شود.

پایان پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal