آخرین اخبار

9. اسفند 1394 - 10:47   |   کد مطلب: 30386
رئیس اداره بهزیستی اسدآباد از اغاز طرح غربالگری بینایی از ابتدای آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: 80 درصد کودکان 3 تا 6 سال شهر و روستا تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

به گزارش آوای سیدجمال؛ اکبر احمدی منش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با ااشاره به اجرای طرح غربالگری بینایی، اظهار کرد: تنبلی چشم یا آمبلیوپی یکی از بیماری‌هایی است که چشم در دوره کودکی دید طبیعی نداشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه  این اختلال که معمولاً در یک چشم دیده می‌شود، گفت: به دلیل اختلال دید چشم تنبل بر اثر عوامل مختلف نظیر عیوب انکساری، انحراف چشم (لوچی یا استرابیسم)، و یا عدم شفافیت مسیر بینایی رخ می‌دهد.

 

رئیس اداره بهزیستی اسدآباد با بیان اینکه تنبلی چشم یکی از علل نابینایی و کم بینایی خفیف تا شدید است، تصریح کرد: این تنبلی چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است که معمولا" شایع‌ترین علت نابینایی یک چشمی در افراد زیر20 سال و دومین علت کاهش بینایی درکودکان است.

 

وی با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی  برای کودکان 2 تا 6  سال با استفاده از دستگاه و چارت طی چند سال اخیر در محیط های شهری و روستایی انجام میشود، گفت: این طرح با تحویل کارت سلامت به معاینه شدگان و ارجاع افراد مشکوک به تنبلی چشم از طریق فرم های ارجاع به بینایی سنج های واقع در شهرستان اجرا شده است.

 

احمدی منش افزود: همچنین جهت اطلاع رسانی بهتر به گروه هدف هر ساله تبلیغات گسترده ای از طریق نصب بنر و پوستر و توزیع بروشور در سطح شهرستان  و ... صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی از ابتدای آبان ماه سال جاری در موسسه تسهیلگران توانبخش بهتوانا زیر نظر اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد، گفت: در این طرح 80 درصد کودکان 3 تا 6  سال شهر و روستا تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

 

رئیس اداره بهزیستی اسدآباد خاطرنشان کرد: این طرح با هدف تشخیص و مداخله به هنگام و شناسایی اختلالات بینایی کودکان 3 تا6 سال بادستگاه غربالگری بینایی (vision screener )به اجرا در می آید.

 

وی افزود: در صورتی که کودکان در معاینه مشکوک و مشکل بینایی داشته باشند به اپتومتریست معرفی و رایگان در مان می شوند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal