آخرین اخبار

11. اسفند 1394 - 9:50   |   کد مطلب: 30415
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه در طرح نوروزی ۴۵ پایگاه امداد جاده‌ای و شهری در سطح استان خدمات ارائه می‌دهند، گفت: ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی شهرهای استان همدان برقرار می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از تسنیم، حبیب معصومی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان با اشاره به برپایی ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی شهرهای استان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی اظهار داشت: این ایستگاه‌ها به تجهیزات پیش‌بیمارستانی و ابتدایی و داروهای اولیه مورد نیاز مسافران مجهز می‌شوند.

وی افزود: در طرح نوروزی که از 15 اسفندماه تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد حوزه پیش‎بیمارستانی پایگاه‌های جاده‌ای، شهری و هوایی، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس اتاق عمل در استان همدان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه حوادث ویژه توسط مرکز EOC همدان که به صورت 24 ساعته فعال است، اعلام می‌شود، بیان کرد: ستاد هدایت استان نیز به صورت کشکی 24 ساعته به منظور انتقال بیماران به دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها فعال است.

وی گفت: 80 دستگاه آمبولانس به همراه 350 نیروی عملیاتی ستادی پیش‎بیمارستانی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در آمادگی کامل قرار دارند.

معصومی بیان اینکه در طرح نوروزی 45 پایگاه امداد جاده‌ای و شهری در سطح استان خدمات ارائه می‌دهند، افزود: 27 پایگاه امدادی در سطح محورهای مواصلاتی استان و 18 پایگاه نیز در شهرها مستقر هستند.

وی عنوان کرد: پایگاه امداد هوایی استان همدان نیز در ایام اجرای طرح نوروزی فعال است و امسال 68 مورد عملیات هوایی برای انتقال بیش از 80 مصدوم را انجام داده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه 22 بیمارستان در سطح استان برای ایام نوروز و ارائه خدمات به بیماران فعال هستند، گفت: 16 باب مرکز بهداشتی و درمانی در ایام نوروز فعال هستند و در روزهای غیرتعطیل نیز یک مرکز معین نظارت بر خدمات را برعهده دارد.

فرماندار ویژه ملایر نیز اظهار داشت: با پیگیری انجام شده در ایام نوروز اشیای مکشوفه از ارگ نوشیجان و تپه باستانی پری به صورت امانی در موزه لطفعلی‌خان ملایر در معرض دید مسافران قرار می‌گیرد.

عبدالعظیم رضایی افزود: مدارس شبانه‌روزی، سوئیت‌های خانه معلم به همراه سوئیت‌های خصوصی برای اسکان مسافران با ظرفیت 1000 نفر پیش‎بینی شده است و در مواقع اضطرار نیز مساجد، حسینیه‌ها، خوابگاه‌های دانسجویی و اماکن ورزشی نیز برای اسکان 3 هزار مسافر مدنظر است.

معاون فرماندار شهرستان بهار نیز گفت: 15 مدرسه با 160 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان آماده شده است و همچنین یک هتل با 100 تخت و یک مهمانپذیر با 25 اتاق نیز پذیرش مسافران را برعهده دارند.

محمد شعبانی‌راد افزود: طرح استقبال از مسافران نوروزی در نخستین روز عید در شهرهای لالجین، بهار و صالح‌آباد اجرا می‌شود و در این راستا به مسافران ورودی سوغات و اقلام فرهنگی هدیه می‌شود.

انتهای پیام/ن

 

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal