آخرین اخبار

25. اسفند 1394 - 23:18   |   کد مطلب: 30530
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: کارخانه قند نباید از تعهدات خود نسبت به کشت چغندرقند اسدآباد شانه خالی کند.

، فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: کارخانه قند نباید از تعهدات خود نسبت به کشت چغندرقند اسدآباد شانه خالی کند.

به گزارش آوای سیدجمال "مسعود بکایی" در همایش کشاورزان و اقتصاد مقاومتی بخش پیرسلمان شهرستان اسدآباد، با گلایه‌مندی از برخورد بد کارخانه قند همدان نسبت به کشاورزان اسدآبادی، افزود: کارخانه قند همدان مدیون تولید چغندرقند اسدآباد است و مسئولان کارخانه قند انتظار می‌رود همکاری بیشتری در این رابطه داشته باشند.

وی با اشاره به تغییر الگوی کشت خاطرنشان کرد: تازمانی‌که ابزارهای قانونی در اختیار مسئولان جهادکشاورزی قرار نگیرد نمی‌توان به ترویج تغییر الگوی کشت در بین کشاورزان اقدام کرد.

بخشدار پیرسلمان هم چغندرقند تولیدی امسال شهرستان اسدآباد را دستخوش تغییرات دانست و گفت: این تغییرات و بی‌مهری‌ها موجب دلسردی چغندرکاران می‌شود که انتظار است کارخانه قند همدان تولید چغندرقند اسدآباد را بیشتر از شهرستان‌های دیگر مورد توجه قرار دهد.

"یزدان آزرمی" از بی‌برنامگی کارخانه قند همدان انتقاد کرد و افزود: با گذشت چند ماه از تحویل چغندرقند هنوز کشاورزان بهای محصول خود را دریافت نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش سطح زیرکشت این محصول  موجب خواهد شد فعالان بخش کشاورزی از ادامه تلاش در عرصه تولید مایوس شوند.

وی بخش پیر سلمان را قطب اصلی تولید چغندرقند شهرستان اسدآباد عنوان کرد و یادآور شد: بیشترین تولید کشاورزان پیرسلمان چغندرقند است که باید توجه و پرداختن به مباحث کشاورزی در این بخش به عنوان یکی از اولویت‌ها بیش از گذشته مورد توجه مسئولان واقع شود.

منبع:ایسنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal