آخرین اخبار

5. فروردين 1395 - 16:09   |   کد مطلب: 30557
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: از زمان آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون میزان بازدید ها از مراکز گردشگری استان همدان نسبت به سال گذشته 56 درصد رشد داشته است.

به گزارش آوای سیدجمال، علی مالمیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان آغاز تعطیلات نوروزی بیش از 90 هزار و 805 نفر از مراکز گردشگری استان همدان بازدید داشته اند.
وی عنوان کرد: با توجه به تراکم جمعیت در برخی مراکز گردشگری تاکنون آرامگاه بوعلی سینا بیشترین تعداد بازدید کننده را در استان به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه استان همدان دارای پتانسیل های فراوان گردشگری است عنوان کرد: با توجه به وجود این مراکز می توان همدان را به عنوان مقصدی برای گردشگران معرفی کرد.
وی تصریح کرد: ۱۲ مرکز گردشگری و ۹ موزه در استان همدان زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی برای استقبال و بازدید مهمانان نوروزی آمده شده است.
وی ادامه داد: غار علیصدر، آرامگاه باباطاهر، برج قربان، آرامگاه بوعلی سینا، تپه تاریخی هگمتانه از جمله آثار فاخر تاریخی استان همدان به شمار می روند.
وی تصریح کرد: موزه هگمتانه، موزه تاریخ طبیعی و موزه آرامگاه بوعلی و موزه مشاهیر و حمام حاج آقا تراب و موزه لطفعلیان ملایر در ایام نوروز آماده بازدید مسافران است.
وی بیان کرد: ۳۵ نفر راهنمای آموزش دیده نیز در اماکن گردشگری همدان راهنمایی مسافران را عهده دارند.
استان همدان با یک هزار و 800 اثر تاریخی ثبت شده به عنوان اولین پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal