آخرین اخبار

11. فروردين 1395 - 20:05   |   کد مطلب: 30578
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان به مردم توصیه کرد برای حفظ طبیعت و محیط زیست سبزه‌های نوروز را در آب نیندازند.

به گزارش آوای سیدجمال، عادل عربی اظهار کرد: این باور که سبزه‌های نوروز را باید در آب انداخت اشتباه است زیرا باعث آلودگی آب‌های جاری و از دست رفتن منظره زیبای رودها و رودخانه‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق سنت هر ساله ایرانیان در نوروز، سبزه‌های عید در 13 فروردین از محیط منزل دور می‌شوند، بهتر است سبزه‌ها بر روی خاک یا صحرا انداخته شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در خصوص رهاسازی ماهی‌های قرمز نیز گفت: به هیچ وجه ماهی‌های قرمز را در رودخانه‌ها، سدها و تالاب‌های طبیعی رها نکنید زیرا بهترین محل برای انداختن ماهی‌ها، حوضچه‌های پارک‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: در روز انس با طبیعت، از شکستن شاخه‌های درختان خودداری کرده و برافروختن آتش نیز به صورت کنترل شده و محصور شده باشد تا به سایر مناطق سرایت نکند.

عربی با بیان اینکه زباله‌های تجزیه نشدنی در طبیعت از جمله مواد پلاستیکی، نایلون، شیشه و قوطی باید به محل‌های جمع‌آوری زباله برده شود گفت: زباله‌های تجزیه شدنی مانند پس مانده غذایی و پوست میوه‌ها اگر در مسیرهای عمومی است، دفن شود و اگر در مسیرهای کم رفت و آمد است دور از چشم دیگران در دسترس پرندگان و چرندگان قرار داده شود و طوری نباشد که بعد از 13 فروردین شاهد انباشت زباله در طبیعت باشیم.

وی بیان کرد: مناطق حفاظت شده استان همدان میزبان گردشگران و علاقمندان به طبیعت است و بازدید از این مناطق می‌تواند به عنوان یکی از تفریحات سالم، موجبات آشنایی با حیات وحش را نیز فراهم کند.

این مسئول یادآور شد: در فصل زادآوری جانوران قرار داریم و ایجاد سر و صدای بلند در طبیعت می‌تواند باعث تلفات احتمالی در حیات وحش شود، لذا از مردم می‌خواهیم از ایجاد صدای بلند و بی‌مورد در محیط‌های طبیعی، تخریب آشیانه پرندگان و پستانداران و هرگونه شکار و صید خودداری کنند.

وی اضافه کرد: اکیپ‌های یگان حفاظت محیط زیست در همه نقاط استان فعال هستند و مردم در صورت هرگونه تخریب محیط زیست از جمله آتش‌سوزی و شکار و صید یا مشاهده گونه‌های آسیب دیده حیات وحش و آزار و اذیت حیوانات می‌توانند ضمن تماس با شماره 1540، یگان حفاظت محیط زیست را با خبر کنند تا به محل اعزام شوند.

منبع:فارس

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal