آخرین اخبار

20. فروردين 1395 - 8:52   |   کد مطلب: 30691
امروز؛ روز ملی فناوری هسته‌ای در تقویم جمهوری اسلامی ایران/
انرژی هسته‌ای حقی بود مسلم برای هر ایرانی و باید برگردیم به حق خود
مردم ایران زمین در روز ۲۰ فروردین ماه سال 86 بود که با غروری دل‌انگیز نوای «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» را سر ‌دادند و این فناوری به دست دانشمندان ما حقی شد که دیگر کشورها از آن محروم بودند.

به گزارش آوای سیدجمال؛ انگار همین دیروز بود که با وجود  دستاورهای هسته‌ای قابل توجه در ایران یک روز در تاریخ تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام روز ملی فناوری هسته ای نامی به خود گرفت و جشنی برای آن برگزار شد و از آن روز به بعد هر ساله ایرانیان این روز را جشن گرفتند و این دستاوردها را به رخ جهانیان کشاند.

 

آنقدر به رخ کشاندند که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور وقت ایران اعلام کرد: در نظنز قرار است ۶۰ هزار سانتریفیوژ فعال شود که این ۶۰ هزار سانتریفیوژ از نسل یک می‌تواند سوخت یک نیروگاه در یک سال را تأمین کند و با جایگزینی نسل جدید سانتریفیوژها با ۶۰ هزار سانتریفیوژ، سوخت ۶ نیروگاه تامین خواهد شد.

 

آنجا بود که در مراسم جشنی در سال 86 با حضور آقای احمدی نژاد رئیس جمهور سابق‌مان، اولین نمونه سوخت مجازی رآکتور تهران(میله سوختی مجازی) و نمونه اول نسل سوم سانتریفیوژها رونمائی شد و یک بار دیگر استعداد و علم ایرانی در سطح جهان تجلی یافت و از خود خودی نشان داد.

 

بازتاب گسترده اعلام این دستاورها در سطح جهان افتخارآمیز بود و موجب شد که نگاه‌ها به ایران طور دیگری باشد و سرنوشتی دیگر برای کشورمان رقم بخورد و آنانی که ایرانی را دست کم گرفته بودند، به خود بیایند و به سوی ایران دست دراز کنند.

 

ما ایرانیان حال به خود می‌بالیم که ایرانی هستیم و دوباره تلاش می کنیم که از هر طریقی که میتوانیم چه علمی و فرهنگی، چه سیاسی و اقتصادی بدرخشیم.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal