آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1395 - 9:24   |   کد مطلب: 30865
«حبشی» به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری اسدآباد، با مناظر بکر و طبیعتی چشم‌نواز، مستعد جذب گردشگر است.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری فارس؛ وقتی بهار از راه می‌رسد هوای رفتن به طبیعت به سرت می‌زند؛ برای استنشاق هوای مطبوع بهار چه جایی بهتر از بوم‌گردی، دیدن تالاب و طبیعت بکر همدان، اما گاهی برای درک یک طبیعت زیبا باید از شهر دور شد و به روستا سفر کرد روستاها در این ایام از چنان طبیعتی برخوردارند که شاید نتوان آنها را در قاب تصویر دید و باید در یک فصل خاصی به نقاشی زیبای خداوند در طبیعت نگریست.

«حبشی» که یکی از روستاهای هدف گردشگری استان همدان و شهرستان اسدآباد است، این منطقه یکی از روستاهای با طبیعت بکر است که تماشای مناظر آن خالی از لطف نیست.

این روستا در نقطه مرزی بین دو شهر اسدآباد استان همدان و سنقر استان کرمانشاه واقع شده که پس از طی مسیر پرپیچ و خم و سرسبز با دشت‌های زیبا می‌توان به این روستای دل‌انگیز رسید.

با ورود به روستا مزار شهدای در هشت سال دفاع مقدس که جانانه برای دفاع از سرزمین‌مان جنگیدند، دیده می‌شود، مزارهایی که نماد غرور مردانگی روستا بوده و هستند.

بافت این روستا به شکل پلکانی است به طوری که با عبور از کوچه‌هایی با شیب بالا مناظر زیبا، چشم‌انداز دلنوازی را به وجود آورده است.

برخی از خانه‌های روستا هم دو طبقه است که طبقه فوقانی مسکونی بوده و طبقه زیرین به انباری و یا محل نگهداری دام اختصاص دارد.

کوچه پس کوچه‌های آن هر کدام از زیبایی خاصی برخوردار بود؛ باغ‏‌های وسیع، چمن‏زارها، چشمه‏‌ساران و دامنه کوه‏‌های اطراف از تفرجگاه‏‌های زیبا و فرحزای روستاست که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

این روزها کوه‏‌های اطراف روستا با گونه‏‌های متنوعی از گیاهان خودرو که برخی دارویی است، پوشیده شده و سرسبزی و رویش گل‏‌های رنگارنگ منظره‌ چشم نوازی را به آن بخشیده است.

مردم روستا خونگرم و مهمان‌نواز هستند و به لهجه کردی و خوشامدگویی از سر لطف و صفا، عمق علاقه خود به میهمانانشان را نشان ‌می‌دهند.

بدون شک توسعه گردشگری روستایی، ضرورتی انکارناپذیر است که می‌طلبد مسئولان با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، از این فرصت برای توسعه گردشگری گام بردارند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal