آخرین اخبار

8. ارديبهشت 1395 - 15:18   |   کد مطلب: 30926
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی همدان خبر داد:
ایجاد پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی در 6 منطقه همدان
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از ایجاد پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی در 6 منطقه همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد، رزن و تویسرکان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال بهرام رسولی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه از هشت روز دیگر عشایر می‎توانند وارد سامانه‎های در نظر گرفته شده در استان شوند، اظهار کرد: تاریخ ابلاغ شده از سوی اداره کل منابع طبیعی برای ورود عشایر به مناطق ییلاقی، تاریخ 15 اردیبهشت‌ماه است.

 

وی با بیان اینکه اگر تغییری در تاریخ ورود به وجود آید اطلاع‎رسانی خواهیم کرد، گفت: از عشایر می‎خواهیم پس از ورود به سامانه‌های خود از تخریب محیط زیست جلوگیری کنند.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: عشایر باید در صورت مشاهده هر گونه آتش‌سوزی‌ نسبت به خاموشی آن اقدام کنند و در صورت عدم موفقیت، سریع با شماره 1504 تماس بگیرند.

 

وی با بیان اینکه منابع طبیعی برای همه نسل‎هاست و باید نسبت به صیانت از آن اقدام کرد، افزود: باید بهتر از گذشته از این نعمت حفاظت کنیم.

 

رسولی ادامه داد: سال گذشته 226 فقره پرونده چرای غیر مجاز در استان برای 32 هزار و 125 واحد دامی تشکیل شد که مقداری از آن‎ها بررسی شده و مابقی در دست اقدام است.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته 573 فقره پرونده خلع ید به میزان 538 هکتار داشتیم، ادامه داد: 707 فقره پرونده تخلف نیز به میزان یک‎هزار و 107 هکتار تشکیل شده است.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به وقوع 112 فقره آتش‎سوزی در 385 هکتار از منابع طبیعی استان گفت: 90 درصد آتش‎سوزی‎ها غیرعمدی بود.

 

وی گفت: در تمام شهرستان‎های استان دفتر حفاظت از منابع طبیعی فعال است که پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی نیز در 6 منطقه همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد، تویسرکان و رزن ایجاد شده است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal