آخرین اخبار

17. ارديبهشت 1395 - 15:27   |   کد مطلب: 31042
امام جمعه موقت اسدآباد تأکید کرد:
لزوم استفاده از روحانیت در مجالس ختم اموات
امام جمعه موقت اسدآباد به عدم استفاده از افراد روحانی برای مجالس ختم اموات انتقاد کرد و گفت: باید با حضورافراد روحانی در چنین مجالسی قال صادق و باقرها خوانده شود تا دشمن به نقشه‌های شوم خود نرسد.

به گزارش آوای سیدجمال؛ حجت‌الاسلام علی سیاح در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد، با تأکید و توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، اظهار کرد: انسان با تقوا کسی است که در برابر مشکلات قد خم نکرده و کفر نکند.

 

وی با تأکید بر الگوگیری صبر و شکیبایی ایوب، گفتک انسان مؤمن باید بداند که خدا ناظر بر همه اعمال و رفتار اسنان است.

 

امام جمعه موقت اسدآباد با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص استجابت دعا، تصریح کرد: مستجاب شدن دعا در گرو ادا کردن حق خدا، عمل به آیه‌های و ستورات قرآن، رغبت داشتن برای بهشت است.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی در جامعه اسلامی به رباخورای  دچار شده اند و این یک کار حرام است، گفت: کتاب قرآن کتاب زندگی انسان است که باید با توجه و اهتمام به دستورات آن در این زمینه عمل کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود به ویلمه دادن در مجالس ختم اموات اشاره کرد و گفت: باید در مجالس این چنینی قال صادق و قال باقرها خوانده  شده و هزینه این ولیمه‌ها را برای حل مشکلات جوانان و جامعه و بیماران استفاده کنند.

 

سیاح با انتقاد از برخی از مجالس ختم اموات به دلیل عدم استفاده از روحانی، گفت: دشمن به دنبال این است که پای افراد روحانی در چنین مجالسی کشیده نشود تا به خواسته‌ها و نقشه‌های شوم خود برسد.

 

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های مختلف هفت آینده، گفت:  یکی از مناسبت‌ها ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله امام حسین(ع)، حضرت زین العابدین(ع) و حضرت عباس(ع) است که باید با برگزاری مراسمات جشن این ایام را گرامی داشت.

 

امام جمعه موقت اسدآباد در ادامه با اشاره به خصوصیت بارز حضرت امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) نعمتی است که همه شیعیان و جهان اسلام مدیون این امام همام  هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ولادت امام حسین(ع) را روز پاسدار هم نامگذاری کرده اند، این روز را به همه پاسداران انقلاب تبریک گفت.

 

سیاح همچنین به خصایص حضرت عباس(ع) گفت: همه مسلمانان بای ایثار، فداکاری و گذشت را از حضرت عباس(ع) یاد گرفته الگوی خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal