آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1395 - 19:00   |   کد مطلب: 31094
استاندار همدان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی امر بسیار مهمی است، گفت: اقتصاد مقاومتی برایم خط قرمز است و از مدیران کم‌کار در این زمینه نمی‎گذرم.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان همدان با تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک روز پاسدار و جانباز اظهار کرد: نام و نشان سپاه با دین، انقلاب و کشور عجین است و مردم هم قدردان این قشر هستند.

وی با بیان اینکه کارگروه اشتغال در مباحث اقتصادی مقاومتی بسیار مهم است، گفت: باید از تمام توان و ظرفیت استان برای اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه مباحث اقتصادی، اشتغال و معیشت مردم باید اولویت مدیران استان باشد، خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب، تغییر الگوی کشت، فعال کردن واحدهای تعطیل و انسداد چاه‎های غیر مجاز از اقدامات صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی با تأکید بر ورود مدیران به مباحث اقتصادی مقاومتی گفت: اگر مباحث اقتصاد مقاومتی توسط کارشناسان دستگا‎ه‌های اجرایی پیگیری و دنبال می‎شود باید مدیران نیز در این مهم ورود و نظارت کنند.

نیکبخت با اشاره به اینکه در دوره قبل هم که در استان مشغول خدمت بودم در همه جلسات کارگروه اشتغال به طور کامل حضور داشتم، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی راهکار حل تمام مشکلات است و اینکه بعضاً از سوی برخی گفته می شود مسؤولان اقتصاد مقاومتی را نمی‌دانند؛ بی‌انصافی است!

وی با تاکید بر اینکه در شرایط تحریم توانستیم در بحث انرژی هسته‌ای صاحب نام شویم و تجهیزات دفاعی را ایجاد کنیم، افزود: با تحریم ما، دست و پای کشور بسته نشد زیرا ایران اسلامی توانمند است و ایرانی هم فکر و ایده بزرگ دارد.

نیکبخت با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی امری بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی برایم خط قرمز است و از کوچکترین کم‌کاری در این زمینه نمی‎گذرم.

این مسئول خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت: به تشویق و جذب سرمایه‌گذار بیش از قبل عمل کنید، بانک‌ها واحدهای تملک شده را تعطیل نگذارند و واحدها را فعال کنند؛ واحدهای راکد هم با تلاش همه دستگاه‎ها باید فعال شوند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه یک چاپخانه مدرن در استان راه‌اندازی شده است، بیان کرد: دستگاه‎های اجرایی حق ندارند چاپ خود را به خارج از استان بدهند چراکه در استان چاپخانه مدرن داریم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه صادرات باید در اولویت‌ باشد، افزود: صادرات، مشکل واحدهای تولیدی است و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد و از فرصت‌ها استفاده شود.

نیکبخت با طرح این سؤال که از ظرفیت حضور فعالان اقتصادی روسی که اتاق بازرگانی و بخش خصوصی متولی امر بود چقدر استفاده شد؟ گفت: در حوزه صادرات فعالیتی نمی‌بینم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت اتاق بازرگانی و خانه صنعت استفاده شود تا صادرات تقویت شود، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز برای توسعه صادرات جلسه‌ای را برگزار کند.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به منظور تعدیل مالیات استان در سال 95 اظهار کرد: از قول مدیرکل امور اقتصادی و دارایی بشنوید که میزان مالیات استان امسال نسبت به سال گذشته نه تنها افزایشی نداشته که روند کاهشی داشته و مدیرکل باید این امر را محقق کند.

وی با اشاره به اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اختیاری بود که به استان داده شد، بیان کرد: از این اختیار باید استفاده شود و اقدامات لازم برای رفع موانع انجام شود.

نیکبخت با اشاره به بازدید داوران یونسکو از شهر لالجین در هفته گذشته خاطرنشان کرد: در این خصوص ادارات و دستگاه‌ها تلاش خوبی داشتند، حمایت مردم عالی بود و صدا و سیما و رسانه‎ها نیز ورود خوبی داشتند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص اهمیت سرمایه‌گذاری بارها گفته‎ام که فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذار پهن می‎کنم، افزود: از سوی دیگر با مدیری که اقتصاد مقاومتی را در اولویت نداشته باشد نمی‌توانم کار کنم.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal