آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1395 - 21:31   |   کد مطلب: 31144
امام جمعه نهاوند گفت: واریز پول از شهرداری نهاوند برای پاس مجرای قانونی نداشت.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از نافع، حجت‎الاسلام عباسعلی مغیثی در دیدار با اصحاب رسانه در نهاوند با بیان اینکه در استان همدان به جای کار و خدمت به مردم سیاسی‌کاری می‌شود، اظهار کرد: باید برای رضای خاطر خدا کار کرد.

وی با بیان اینکه نهاوند به شهری فراموش شده در استان همدان تبدیل شده است، افزود: چند سالی است که این شهرستان از داشتن نماینده محروم است.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه نهاوند شهر بی‌صاحبی است و نمی‎دانیم مطالبات مردم این شهر را چه طور مطرح کنیم، گفت: بنده بارها این موضوع را در سخنرانی‎های خود مطرح کرده‎ام.

وی ادامه داد: این شهرستان نماینده که ندارد تا مدیران کل و وزرا از او حساب ببرند، فریاد امام‌جمعه هم که در نماز جمعه به جایی نمی‌رسد، اصحاب رسانه هم یا می‌ترسند و یا به خاطر برخی ملاحظات، حرف ما را منعکس نمی‌کنند!

مغیثی با انتقاد از تغییر مکرر فرماندار و شهردار نهاوند گفت: این موضوع مانع از خدمات‎رسانی مناسب به مردم شده است.

این مسئول با بیان اینکه بنده نیز معتقدم توجهی به شهرستان نشده و مطالبات آن محقق نشده است، گفت: در مطالبات اولیه هم مانده‎ایم که نمونه آن نبود یک مرکز سونوگرافی برای زنان است در صورتی که سالهاست فریاد می‎زنیم!

* تمام کاسه‌ کوزه‌ها بر سر رئیس شورای فرهنگ عمومی شکسته می‌شود!

امام جمعه نهاوند در پاسخ به این سؤال که چرا در شورای فرهنگ عمومی و جلسات فرمانداری شرکت ندارید؟ اظهار کرد: در جریان انتخابات اصطکاک‎هایی بین ما، فرمانداری و هیأت‌های اجرایی پیش آمد.

وی با بیان اینکه هر چه مسائل و مشکلات را مطرح کردم گوش کسی بدهکار نبود، افزود: از آن جا که نخواستم این مشکلات به بدنه جامعه کشیده شود چون موافق تشویش افکار عمومی هم نبودم، تصمیم گرفتم در جلسات شرکت نکنم.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه عدم توجه آقایان به عرایض بنده و دغدغه‎ها زمینه عدم حضورم در جلسات را موجب شد، گفت: امیدوارم مشکلات حل شود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص ادعای تشکیل ائتلاف از سوی امام جمعه با نماینده منتخب نهاوند بر علیه فرمانداری، تأکید کرد: بنده نه این حرف را شنیده‌ام و نه چنین چیزی هست؛ تمام!

حجت‌الاسلام‌ مغیثی با گریزی به وضعیت فرهنگی نهاوند و دغدغه‎مندی در این حوزه گفت: معتقدم همه باید در امور فرهنگی نظر دهند و پای کار باشند.

وی با بیان اینکه ما نیز در حد توان و امکانات خود در این زمینه کار می‌کنیم، اظهار کرد: البته تنها امام جمعه، متولی اصلی امور فرهنگی نیست چرا که سازمان‎هایی چون تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد و دیگر نهادهای مرتبط نیز در این موضوع دخیل هستند.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: اینکه امام‌ جمعه به‌ عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی انتخاب شده، کار اشتباهی است چون امکانات فرهنگی و بودجه‌های میلیاردی مربوط به اداراتی چون ارشاد است که در حاشیه قرار دارند، اما امام جمعه که ریالی هم دریافت نمی‌کند به عنوان رئیس شورا انتخاب می‌شود و تمام مشکلات و کاسه‌ کوزه‌ها بر سر او شکسته می‌شود!

وی شاهد این مثال را تذکر به وضعیت فرهنگ و حجاب استان به استاندار اسبق همدان دانست که او نیز در پاسخ گفته بود بروید از رئیس شورای فرهنگ عمومی بپرسید و به او تذکر بدهید!

به گفته مغیثی این وضعیت، محملی شده که برخی آقایان بار خود را سبک کنند، در صورتی که در خصوص مسائل فرهنگی باید همه نهادها دست به دست هم بدهند.

وی تصریح کرد: نمی‎گویم در شهرستان کار فرهنگی نشده و نمی‌شود، اما اقدامات صورت گرفته در این بخش به مانند دیگر بخش‎ها نیز در خور شأن نهاوند نبوده و نیست.

*نهاوند شهر تقریباً بی‌صاحبی است

امام جمعه نهاوند در پاسخ به سؤالی در خصوص وظایف ستاد نماز جمعه بر اساس دستورالعمل‌ها اظهار کرد: این ستاد نسبت به تشکیل برخی کمیته‌ها اقدام کرده است، اما معتقدم در امور تبلیغی و فرهنگی عملکرد ضعیفی دارد.

وی حل این مشکل را در گرو برنامه‌ریزی و تخصیص وقت بیشتر از سوی اعضای ستاد دانست و اظهار کرد: ما در ستاد نماز جمعه مشکل مالی نداریم، بنابراین باید از ظرفیت‎های پیش رو بیشتری استفاده را ببریم.

مغیثی در پاسخ به سؤالی در خصوص واریز مبلغ 2 میلیارد و 450 میلیون تومان توسط اداره ورزش و جوانان به‌ حساب شهرداری نهاوند و اظهار بی‌اطلاعی شورای شهر از آن گفت: بنده هم مانند شما این خبر را شنیده‎ام که البته برای دریافت اطلاعات بیشتری تماس‎هایی با مسئولان داشتم.

وی ادامه داد: در همین راستا شهردار و مسؤول حقوقی شهرداری اسناد و مدارکی را ارائه کردند، اما همچنان مسئله شفاف و روشن نیست.

امام جمعه نهاوند گفت: بر اساس پیگیری‎هایم، آن چه که من تا این لحظه به آن رسیده‌ام این است که قرار بوده پولی به‌ حساب تیم پاس واریز شود اما مجرای قانونی نداشته است.

وی اظهار کرد: چون تصمیم‌گیری‌ها مربوط به مسؤولان مافوق استان بود، مقرر شد این مبلغ به نام اداره‌ای واریز و به‌ تیم پاس داده شود.

مغیثی ادامه داد: در این میان دنبال اداره‎ای می‌گشتند و از آن جا که نهاوند شهر تقریباً بی‌صاحبی است، این پول به‌ حساب شهرداری نهاوند واریز شد.

وی با بیان اینکه شهردار مدعی شده ما از این پول نفع برده‎ایم و مطالبات 450 میلیون تومانی خود را از اداره ورزش و جوانان گرفته‌ایم، اظهار کرد: این موضوع که اشتباهی در واریز مبلغی توسط اداره‌ای برای اداره یا شخصی دیگر رخ دهد، با هیچ عقلی جور در نمی‌آید، چرا که بیش از 40 سال است ریالی به‌ اشتباه به حساب من واریز نشده است.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه معلوم است ساخته و پاخته‎ای در کار بوده، گفت: البته فریاد من و شما هم به‌ جایی نمی‌رسد، هرچند امیدوارم مسؤولان مربوطه این موضوع را رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند شورای شهر نهاوند و مسئول حقوقی می‎گویند مطالبات شهرداری از اداره ورزش 2 میلیارد تومان نبوده و 600 میلیون تومان است، آنها معتقدند توافقی بین مسؤولان ایجاد شده تا شهرداری هم به مطالبات 450 میلیون تومانی خود دست یابد.

مغیثی در ادامه سخنانش با بیان اینکه اولویت اصلی مسؤولان استان، کار سیاسی شده است نه کار اقتصادی و حل مشکلات مردم، اظهار کرد: نارضایتی در جامعه زیاد است و ما نمی‌دانیم این مطالبات را چطور از دولت بخواهیم؟

وی با بیان اینکه شاید برخی دنبال برگزاری تجمع باشند که بنده مخالف آن هستم گفت: از آن جا که مسؤولان در سخنان خود همیشه حرف از تکریم ارباب رجوع می‎زنند باید به مشکلات آنها نیز رسیدگی کنند.

امام جمعه شهرستان نهاوند اظهار کرد: البته برخی از مسؤولان هم در حال خدمت به مردم و حل مشکلات هستند.

* مسؤولان بیشتر ملاحظات کار خود را می‌کنند تا رفع درد مردم

وی با بیان اینکه برخی مدیران کل، وزرا، فرمانداران و آقایان استانداری بیشتر ملاحظات کار خود را می‌کنند تا رفع درد من و شما، اظهار کرد: مدیران کل و وزرا از انتقاد نمایندگان مجلس حساب می‌برند و همین دلیل به خاطر زیر سؤال نرفتن گهگاهی اعتباراتی را تزریق می‌کنند در صورتی که صدای امام‌ جمعه به‌ جایی نمی‌رسد.

مغیثی در پاسخ به سؤالی در خصوص تعلل در نوسازی بقاع متبرکه شهرستان گفت: از آن جا که موقوفات نهاوند تقریباً صفر است، این کار نیاز به کمک مردمی دارد.

وی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با مشکل ستاد اقامه نماز جمعه با دانشگاه پیام نور گفت: پیگیری این مشکل در دست اقدام است که امیدواریم بتوانیم ادعای خود مبنی بر مالک بودن ساختمان سابق دانشگاه پیام نور که کنار مصلای شهرستان است را اثبات کنیم.

امام جمعه نهاوند اظهار کرد: زمان جنگ زمین‌هایی از سوی دولت به منظور احداث مصلی به ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان داده شد، با توجه به شرایط آن زمان و نبودن اعتبارات، تصمیم به‌ پیش‎فروش تعدادی از مغازه‌ها گرفتیم تا ساختمان اصلی مصلی را بسازیم.

وی ادامه داد: در همان زمان دانشگاه‌ پیام نور نهاوند به عنوان نخستین دانشگاه این شهر دارای مشکل مکان بود که 10 مغازه به آنها برای رفع این مشکل داده شد.

مغیثی گفت: مسؤولان وقت دانشگاه بدون هماهنگی قبلی اقدام به ساخت‌ و سازهایی در این 10 مغازه کردند و پولی هم به ستاد اقامه نماز جمعه نداده‎اند.

وی اظهار کرد: حال که دانشگاه پیام نور فضایی مجهز و وسیع دارد باید ساختمان قدیمی ما را پس دهد که به دنبال تحقق این مسئله هستیم.

امام جمعه نهاوند در پایان سخنانش عامل مهم عدم توسعه شهرستان نهاوند را نبود تعامل و اعتماد میان مردم و مسؤولان دانست.

پایان پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal