1. خرداد 1395 - 8:11   |   کد مطلب: 31231
همان‌گونه که یکرنگی زائران در طواف کعبه با لباس سپید نشان دهنده وحدتی بین مسلمانان است، نباید مقامات عربستان با تبعیض بین کشورهای اسلامی موجب بازداشتن مسلمانان ایرانی از انجام این واجب الهی شود.

به گزارش آوای سیدجمال؛ بعد از نماز، روزه، خمس و زکات یکی از مهم‌ترین احکام شرعی که به عنوان فروع دین اسلام بر هر مسلمانی واجب بوده، حج است.

 

انجام این واجب الهی در ایام ماه ذی الحجه صورت می‌گیرد که کشور ایران نیز همانند دیگر کشورهای اسلامی در انجام آن کوتاهی نکرده و نمی‌کنند و هر ساله بسیاری از ایرانیان این عمل دینی را به  جا می‌آورند.

 

در طی سال گذشته در ایام ذی الحجه اتفاقاتی چون ماجرای شهدای منا، سقوط جرثقیل و غیره موجب شد که حوادث تلخی از حج به یادگار بماند و همین امر موجب بازماندن زوار ایرانی از حج عمره و حتی نامعلوم بودن اعزام زوار ایرانی به حج تمتع در سال 95 شده است.

 

حال درخواست ایرانیان برای حضور در عربستان و انجام عمل مبارک حج تنها با حفظ کرامت افراد زائر است که باید مسئولان ایرانی این مهم را از مقامات کشور عربستان بخواهند.

 

همان‌گونه که یکرنگی زائران در طواف کعبه با لباس سپید نشان دهنده وحدتی بین مسلمانان است، باید حفظ کرامت زوار ایرانی در مناسک حج در دستور کار مقامات ایرانی قرار گیرد و نباید مقامات عربستان با تبعیض بین کشورهای اسلامی موجب بازداشتن مسلمانان ایرانی از انجام این واجب الهی شود.

 

در این زمینه مسئول انجمن اسلامی دانش‌آموزی اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار؛ حج را یکی از واجبات و ارکان اصلی اسلام دانست و گفت: این واجب مهم در  آیات و روایات بسیاری به فضیلت، اثار و برکات آن اشاره شده است.

احسان عباسى با اشاره به اهمیت حج، گفت:  این نوید به کسانی  که عمل حج را انجام می‌دهد و گناهانشان امرزیده می‌شود و  خود او وخانواده اش از بلا محفوظ می‌دارد

 

وی ادامه داد: این واجب الهی آنقدر مهم و با اهمیت است که حتی سفارش شده زمان بازگشت زائر از حج به استقبالش بروید ومصاحفه کنید که در ثوابش شریک شوید.

 

مسئول انجمن اسلامی دانش‌آموزی اسدآباد با بیان اینکه حج زمانی واجب می‌شود که استطاعت مالی و جانی داشته باشد، افزود: با توجه به این اتفاقات و مسایل پیش آمده، چون استطاعت پدید می‌اید، پس حج واجب نمی‌شود.

 

وی با تأکید بر حفظ کرامت زوار، گفت: مقامات عربستانی نباید با تبعیض بین کشورها موجب شأن و جایگاه زوار و اهمیت حج شوند.

 

عباسی افزود: مکان مقدس مکه حق هر مسلمانی کشور اسلامی است که بتواند از معنویت آن بهره ببرد و این فریضه الهی را بجا اورند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal