آخرین اخبار

2. خرداد 1395 - 16:41   |   کد مطلب: 31260
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سراسر خلقت، صحنه نبرد حق و باطل است؛ از ابتدای خلقت بشر، این نزاع وجود داشته و تا آخرالزمان هم ادامه خواهد داشت. تا زمانی که انقلاب مهدوی، نظام های استکباری را از اکثریت خارج کند و زمین را به دست وارثان حقیقی آن یعنی مستضعفان و ملت های آزاده بسپارد.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فریادها، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم سخنرانی خود در حسینیه هنر مشهد که شب گذشته به همت مؤسسه مطالعات فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شده بود، با اشاره به نبرد همیشگی جبهه حق و باطل در طول تاریخ خلقت اظهارداشت: سراسر خلقت، صحنه نبرد حق و باطل است؛ از ابتدای خلقت بشر، این نزاع وجود داشته و تا آخرالزمان هم ادامه خواهد داشت. تا زمانی که انقلاب مهدوی، نظام های استکباری را از اکثریت خارج کند و زمین را به دست وارثان حقیقی آن یعنی مستضعفان و ملت های آزاده بسپارد

رحیم پور ازغدی بیان کرد: مکتب انبیاء به عنوان یک مکتب حقیقت گرا همواره در نزاع و تقابل با مکتب واقعیت گرا قرار داشته است. مکتب مقابل می خواهد القا کند که واقع گرایی تنها در انحصار گفتمان آنهاست و هرچه غیر از آن است ـ نا دیدنی هایی که جنبه مادی ندارند ـ توهم و خرافه است. شعار گفتمانی که در برابر ایدئولوژی توحید صف آرایی کرده است، مبتنی بر وهم انگاشتن حقایق غیرمادی و متافیزیکی است.

وی افزود: عدالت جهانی مبتنی بر حقیقت است و بدون حقیقت گرایی و حق طلبی، تحقق عدالت نیز غیرممکن خواهد بود؛ از این رو، نقطه عطف تقابل مکتب انبیاء الهی و مکتب اومانیستی و مادی گرا در همین بجث، یعنی ظهور منجی و مهدویت خلاصه می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعتقاد به عدالت و تلاش برای تحقق آن را شاخصه ملموس تفاوت جبهه حق و باطل خواند و خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه گفتمان توحید و خداپرستی معتقد به ظهور منجی، برقراری نظام خداپرستی جهانی و تحقق عدالت واقعی در کره زمین بوده و منطق خود را بر «وَ نُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ أستُضعِفوا فِی الأرض وَ نَجعَلَهُم أَئِمَّه وَ نَجعَلَهُم الوارِثین» استوار کرده است، مکتب مادی گرا معتقد به تصادفی بودن داستان پدید آمدن جهان و اتفاقی بودن تکوین است و اعتقادی به معناداشتن شاخص عدالت و فضیلت برای مخلوقات نیست.

وی ادامه داد: مادی گرایان بر این باورند که انسان، همچون حیوانات تنها منحصر در غرایز و لذت طلبی های جسمی خود است و حق و باطل، همانطور که در نظام آفرینش حیوانات معنایی ندارد، برای انسان هم بی معنا است. با این منطق، هرکس میتواند به دنبال تأمین منافع و ارضای لذایذ خود باشد و در این راه، لگدمال کردن حقوق دیگران و نقض عدالت هم مجاز خواهد بود.

این کارشناس مسائل فرهنگی، یکی دیگر از جلوه های بارز اختلاف نظر گفتمان توحیدی با گفتمان مادی گرا را به تعریف زیبایی و هنر معطوف دانست و بیان کرد: هنگامی که تربیت های غلط از زمان کودکی و در بطن خانواده ها با سیستم های پر اشکال آموزشی همراه شوند و موج های رسانه ای و فرهنگ سازی های غلط نیز بر آتش تحریف معنای زیبایی بدمند، یک بیماری فکری و شناختی در میان مردم منتشر می شود که زیبایی های فطری و کمالات را در دید افراد، زشت و پلیدی ها و رذایل اخلاقی را زیبا جلوه می دهد.

وی تصریح کرد: در چنین موقعیتی، دیگر خوبی و بدی قابل تفکیک نخواهند بود و آن گاه گفته می شود که هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم. برای جامعه بیمار و منحرفی که به این درد دچار شود، میزان ارزش گذاری برای رفتارها فراموش شده و بدین ترتیب، محضوریت های اخلاقی برای عرضه هر نوع غذایی در رستوران ها، هر لباسی در فروشگاه ها و هر عملی در بین مردم از بین می رود.

رحیم پور ازغدی گفت: در برابر این تفکر، گفتمان ارزشی و اخلاق مدار توحیدی معتقد است در هر کاری، حسن و قبح مشخص و غیرقابل عدولی وجود دارد. نظام دوقطبی خوب و بد، اخلاقی و غیراخلاقی و صواب و گناهی که موردنظر مکتب انبیای الهی است، در همه عرصه ها ریشه های مستحکم دارد و اقتصاد، سیاست، علم، رسانه، خانواده، هنر و هر عرصه دیگری با رفتارهای خوب و بد و حلال و حرام تعریف می شوند.

وی تأکید کرد: در حقیقت، اللهیون بسیار بیشتر از مادی گرایان واقع بین هستند؛ تا آن جایی که در مناجات شعبانیه، بندگان غیرالهی و گناهکار قبل از اعتراف به معاصی خود به رفتارهای دور از عقل و منطق اذعان می کنند و می گویند «اِلهی عَقلی مَغلوب وَ نَفسی غالِب».

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتها اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با گفتمان ظهورباور خود به‌این‌علت پایه‌ریزی شد که موازین و ارزش‌هایی که تحریف و تخریب‌شده‌اند، تعمیر و تنظیم کند و تا جایی که توان دارد، به‌پیش برود؛ هرچند که هدف و غایت مهدویت است و همه به انتظار آن لحظه ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal