آخرین اخبار

26. مهر 1397 - 10:28   |   کد مطلب: 31463
در سفر معاون امور عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به اسدآباد؛
یک میلیارد تومان قیر به روستاهای اسدآباد اختصاص یافت
معاون امور عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه از ابتدای 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده ایم، گفت: در این سفر هم یک میلیارد تومان قیر به روستاهایی که با مشارکت مرم و دهیاریها زیرسازی معابر و دفع فاضلاب انجام شده، کمک کنیم.

به گزارش آوای سیدجمال، محمد رضا شاملو در حاشیه بازدید از روستای ملحمدره در گفتگو با خبرنگار نافع؛ با شاره به احیاء روستاهای بافت فرسوده باارزش در سطح کشور، اظهار کرد: در این روستا که  یکی از 150 روستا با بافت فرسوده و بارزش و هدف گردشگری است، طرح بهسازی در آن در حال اجراست.

 

وی با بیان اینکه تاکنون برای 150 روستای سطح کشور طرح بهسازی تهیه شده است، از این تعداد در 100 روستا عملیات اجرایی بهسازی یا در حال انجام و یا پایان یافته است.

 

 

معاون امور عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: یکی از احکام خوب ماده 99 قانون بود که در آن پیش بینی شده برای 300 روستای با بافت با ارزش با همکاری میراث فرهنگی و بنیاد انقلاب اسلامی طرحهای ویژه اجرا شود.

 

وی تصریح کرد: مبلغ 600 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح بافت بارزش است که ما پیش بینی کرده ایم.

 

شاملو گفت: برای 38 هزار روستا تاکنون طرح هادی تهیه شده است و 7 درصد روستاهای بالای 20 خانوار را شامل میشود.

 

وی افزود: در 18 هزار روستا عملیات بهسازی محیط روستایی انجام گرفته و در سالهای مختلف اعتبارات متفاوت بوده است.

 

معاون امور عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: در سال جاری حدود 500 میلیارد تومن تابحال مصوب شده است.

 

وی با بیان اینکه آنچه بانکها به صورت تسهیلات در اختیار مردم قرار میدهد، سپرده هایی است که مردم در بانکها دارند و طبیعی است که ضمانتهای را برای آن بانکها اخذ میکنند، افزود: در بهسازی و مقاوم سازی مسکنهای روستایی دولت اصل و فرع وام را تضمین کرده و این کارهای بزرگ دولت است.

 

شاملو خاطرنشان کرد: در برنامه ای 4 و 5 و دو سال گذشه از برنامه ششم طی بیش از 2 میلیون و 200 هزار واحد را برای اخذ تسهیلات معرفی کره ایم و از این تسهیلات معرفی کرده اند، افزود: همکاری بانکها در این زمینه خوب بوده است.

 

وی گفت: در روستاهایی که خدمات زیرسختی وجود دارد، ماندگاری جمعیت بیشتر است و در بخشهایی هم مهاجرت معکوس وجود دارد، افزود: آنچه در بنیاد مسکن کمک کنیم تأمین خدمات زیربنایی، بهسازی روستا، تأمین تسهیلات برای مقاوم سازی مسکن هاست که تاکنون به بیش از 600 هزار نفر  زمین در روستاها به متقاضیان واگذار شده است.

 

معاون امور عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: از ابتدای 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده ایم و امروز هم یک میلیارد تومان قیر به روستاهایی که با مشارکت مرم و دهیاریها زیرسازی معابر و دفع فاضلاب انجام شده، کمک کنیم.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal