آخرین اخبار

20. آبان 1397 - 14:03   |   کد مطلب: 31543
کارشناس اسلحه و مهمات استان همدان به بیان اینکه اسدآباد در سطح استان دارای رتبه دوم تخلفات با اسحله شکاری است، گفت: در این شهرستان 470 نفر دارای اسحله شکاری هستند که هنوز برای تمدید مجوز آن اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع، حجت‌الله بحیرایی ظهر امروز در نشست آموزشی - توجیحی دهیاران، شوراها و معتمدین روستاهای بخش مرکزی شهرستان اسدآباد، با اشاره به رتبه دوم اسدآباد در وجود سلاح شکاری در سطح استان، اظهار کرد: این شهرستان بعد از شهرستان نهاوند رتبه دوم را نیز در تخلفات اسحله و مهمات داراست.

وی در ادامه گفت: هر فرد ایرانی می‌تواند تنها برای دو اسحله شکاری مجوز بگیرد که البته داشتن آن نیز مستلزم شرایطی است و در صورتی که غیر از این داشتن اسحله غیر مجاز خواهد بود.

این کارشناس اسلحه و مهمات استان همدان بیان کرد: داشتن 18سال سن، تعیین تکلیف خدمت سربازی، گواهی اشتغال، دارابودن صلاحیت و سلامت جسمانی و روانی از جمله شرایط داشتن اسحله شکاری است.

وی با بیان اینکه برای تمدید مجوز اسحله شکاری باید فرد دارای سلامت روانی باشد، افزود: متأسفانه 85 درصد افراد دارای اسحله شکاری، فلسفه اسحله‌داری را نمی‌دانند.

بحیرایی تصریح کرد: بیش از 90 درصد افراد دارای اسحله یا به دلیل چشم و هم‌ چشمی، قوت قلب دادن به آنها و یا داشتن دشمن این اسحله‌ها را در اختیار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اسحله شکاری فقط برای شکار حیوانات آن هم شکار مجاز، دارای مجوز است، ادامه داد: متأسفانه برخی با شکار حیواناتی که مجاز به کشتار آنها نیستند، در حال انقراض حیات وحش هستند.

این کارشناس اسلحه و مهمات استان همدان با برشمردن نوع اسحله‌های شکاری مجاز، خاطرنشان کرد: اسحله مجاز پدر برای پسر خانواده غیر مجاز است که متأسفانه شاهد هستیم در درگیری‌ها و یا شکارهای غیرمجاز فرزندان از اسلحه پدر استفاده می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: در سطح شهرستان اسدآباد 470 نفر دارای اسحله شکاری هستند که هنوز برای تمدید مجوز آن اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal