آخرین اخبار

5. آذر 1397 - 22:31   |   کد مطلب: 31621
روحانی کارآفرین بسیجی اسدآبادی گفت: با حمایت بسیج سازندگی توانستم، کارگاه تولید میوه خشک راه‌اندازی کنم که اگر دولت حمایت می‌کرد تعطیل نمی‌شد؛ به ‌زودی کارگاه بسته‌بندی حبوبات با اشتغالزایی مستقیم برای 5 نفر ایجاد خواهد کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام محمدرضا سهرابی از روحانیون خوش‌ذوق در عرصه اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی در گفت‌وگو با خبرنگار نافع، با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب بسیج یعنی حضور با اخلاق و انگیزه دینی و ایمان صادقانه در هر میدانی که کارآیی و توانایی حضور در آن میدان را داراست.

 

بسیج در اشاعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی نقش موثری داشته و دارد

وی بابیان اینکه بسیج در اشاعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی نقش موثری داشته و دارد، گفت: این نهاد با توجه به گستردگی و مردمی بودن آن اگر مورد حمایت بیشتر دولت در زمینه اقتصادی قرار گیرد، می‌تواند در ایجاد شبکه‌های اقتصادی در سطوح مختلف به موفقیت‌های قابل ‌توجه دست می‌یابد.

این کارآفرین موفق، بسیج را کارآمدترین نهادهای اجتماعی خواند و بیان کرد: کارایی این نهاد در دوران مختلف ثابت ‌شده است.

 

وی بابیان اینکه در چند عرصه کارآفرینی فعالیت دارد، افزود: ابتدا کشت، توسعه و ترویج محصول کم‌آب بر و پر درآمدی همچون زعفران است که با توجه به مشکل کم‌آبی در کشور، لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و درآمدزایی مناسب این محصول می‌تواند در آینده جایگاه بهتری در شهرستان پیدا کند.

 

سهرابی تصریح کرد: از سال 95 نزدیک به 2 هکتار زعفران با همکاری و تسهیلاتی که بسیج سازندگی شهرستان در اختیارم قرار داد، کشت کردم.

 

وی بابیان اینکه تولید چیپس میوه یا همان میوه خشک عرصه بعدی در کارآفرینی بود، ادامه داد: سال گذشته با ایجاد اشتغال برای 6 نفر به ‌صورت مستقیم آغاز به کارکردم، در این زمینه نیز بسیج تعامل بسیار خوبی درزمینه اعطای تسهیلات و راهنمایی در مورد تولید و بازاریابی داشت.

امسال با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و گرانی میوه نتوانستیم به تولید ادامه دهیم

این کارآفرین بسیجی خاطرنشان کرد: متأسفانه امسال با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و گرانی میوه نتوانستیم به تولید ادامه دهیم و از ابتدای سال تاکنون تمام کارگاه‌های میوه خشک شهرستان تعطیل ‌شده‌ است که جای تحقیق، بررسی و حمایت ویژه دارد.

 

وی با بیان اینکه سرمایه اصلی اکثر افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت شده‌اند همان تسهیلات دریافتی از بسیج بوده است، یادآور شد: با توجه به تعطیلی کارگاه‌های تولیدی اکنون توان باز پرداخت تسهیلات دریافتی را ندارند.

 

سهرابی اظهار کرد: با توجه به کسادی بازار میوه خشک و هزینه بالای تولید در سال جاری به این نتیجه رسیدم که امسال تولید میوه خشک دارای صرفه اقتصادی نیست مگر اینکه از قبل سفارش داشته باشم.

 

وی در ادامه گفت: به دلیل موارد عنوان شده تصمیم گرفتم کارگاه جدید بسته‌بندی حبوبات با ثبت برند کسب پروانه سیب سلامت از سازمان غذا دارو در کنار کارگاه میوه خشک راه‌اندازی کنم که به ‌زودی افتتاح و برای 5 نفر به‌ طور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

پروسه اداری و گرفتن یک امضا، سد راه تولید کننده

این کارآفرین طلبه بسیجی بیان کرد: یکی از مشکلات بسیار مهم در راه همه تولیدکنندگان، پروسه اداری و مراحل اخذ مجوز است که همچون یک سد بزرگ جلوی راه تولید قرارگرفته و باعث می‌شود اکثر تولیدکنندگان از میانه راه پشیمان شوند؛ گاهی برای گرفتن یک امضا یک ماه و شاید بیشتر وقت می‌گذاریم.

 

وی با درخواست از مسئولان تصریح کرد: به ‌عنوان یک تولیدکننده از مسئولان درخواست می‌کنم مقداری از مشکلات و موانع تولید را رفع کنند؛ اگر مشکلات اداری نباشد، تولیدکننده خود قادر به یافتن بازار محصولات تولیدی هست.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal