آخرین اخبار

2. دى 1397 - 10:20   |   کد مطلب: 31769
نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در تعیین 32 درصدی سهم صندوق توسعه ملی،خلاف قانون عمل کرده و تنها 10 درصد برای آن اختصاص یافته بود.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با نافع  با بیان اینکه دولت موفق نشد که در هفته گذشته لایحه بودجه را به مجلس ارائه دهد، اظهار کرد: این مسأله به تعطیلی مجلس و حضور نمایندگان در حوزه انتخابیه ارتباطی نداشت و  زمانی که برای مجلس مسجل شد که دولت آمادگی ارائه لایحه بودجه را ندارد، این فرصت را برای حوزه‌های انتخابیه در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: اگر دولت آماده بود نمایندگان نیز آمادگی لازم را برای بررسی بودجه داشتند و به حوزه انتخابیه مراجعه نمی‌کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: علت این وقفه این بود که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سهم صندوق توسعه ملی را خلاف روال در نظر گرفته بود و این کار عملاً غیرقانونی بود.

وی با بیان اینکه از محل فروش نفت، 32درصد سهم متعلق به صندوق توسعه ملی است،‌ گفت: مابقی آن باید هزینه پروژه‌ها شود، اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سهم صندوق توسعه ملی را به 10 درصد کاهش داده بود.

آزادیخواد این اقدام برنامه‌ریزان را عجیب خواند و ادامه داد: این اتفاق باعث شد که بودجه به بازنگری نیاز پیدا کند و مقام معظم رهبری با واریز 20 درصد به صندوق توسعه ملی موافقت کردند و این یک کمک بزرگ به دولت است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ملایر یادآور شد: در شهرستان ملایر مجتمع‌های آبرسانی را با جدیت دنبال کردیم و توانستیم با تخصیص اوراق مشارکت به مجتمع‌های آبرسانی مطالعه شده، یک ردیف برای آن در نظر بگیریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه حوزه آب شرب ملایر نیز دنبال می‌شود، گفت: این آب شرب باید از سد کلان تأمین شود که خط انتقال آن انجام شده و نیاز به یک تصفیه‌خانه دارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های راه نیز دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسأله در حوزه راه اتصال همدان به ملایر است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal